Προς την Ευρωπαϊκή επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης - Καταγγελία (PLAINTE)

ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ( PLAINTE )
 
Του επαγγελματικού σωματείου με την επωνυμία « Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος που εδρεύει στην Καλλιθέα Αττικής Λεωφ. Θησέως ( Ελευθερίου Βενιζέλου 248 ) όπως νόμιμα εκπροσωπείται από τον Πρόεδρο κο Απόστολο Πετιμεζά.
 
ΘΕΜΑ : Αντικοινοτικές νομοθετικές ρυθμίσεις και πρακτικές της ελληνικής Δημοκρατίας αναφορικά με δασμοφορολογικού τύπου εμπόδια στην εμπορία κατά την εισαγωγή και ταξινόμηση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που προέρχονται από χώρες κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
 
Σχετικά συνημμένα νομοθετικά κείμενα :

1. Νόμος 3833 άρθρο 17 ΦΕΚ 40 / Α - 15 Μαρτίου 2010
2. Ν 3842/10 ΦΕΚ 58 / Α - αρθρο 87 παρ 1

Με τις διατάξεις άρθρου 17 του νόμου 3833/2010 που επιγράφηκε « Ειδικός φόρος σε είδη πολυτελείας» ορίστηκαν τα εξής ( επί λέξει ):
1. Επιβάλλεται φόρος πολυτελείας στα επιβατικά αυτοκίνητα της δασμολογικής κλάσης 8703 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας, καθώς και στα αυτοκίνητα τύπου Jeep της δασμολογικής κλάσης 8704, το ποσοστό του οποίου ορίζεται για αυτοκίνητα με τιμή χονδρικής πώλησης από τον κατασκευαστή οίκο ως εξής : α) από 17.000 ευρώ μέχρι και 22.000 ευρώ , ποσοστό 10% β) άνω των 22.000 ευρώ μέχρι και 30.000 ευρώ ποσοστό 20% γ) άνω των 30.000 ευρώ ποσοστό 30% Ο ανωτέρω φόρος επιβάλλεται επί τα φορολογητέας αξίας του άρθρου 126 του ν. 2960/2001 ( ΦΕΚ 265 Α)
2. Προκειμένου για μεταχειρισμένα όμοια αυτοκίνητα, το ποσοστό του φόρου καθορίζεται ως εξής : α) από 12.000 ευρώ μέχρι και 15.000 ευρώ ποσοστό 10% β) άνω των 15.000 ευρώ μέχρι και 20.000 ευρώ, ποσοστό 20% γ) άνω των 20.000 ευρώ ποσοστό 30% Ο ανωτέρω φόρος επιβάλλεται επί της φορολογητέας αξίας του άρθρου 126 του Ν. 2960/2001 ( ΦΕΚ 265 Α’ )
3. Από τον φόρο πολυτελείας της προηγούμενης παραγράφου εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα που προορίζονται να κυκλοφορούν ως δημοσίας χρήσεως καθώς και τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα.
4. Επιβάλλεται φόρος πολυτελείας επί της φορολογητέας αξίας όπως αυτή διαμορφώνεται από τα άρθρα 19 και 20 του ν. 2859/2000 ( ΦΕΚ 248 Α’ ) για τα ενδοκοινοτικώς αποκτούμενα και τα εισαγόμενα από τρίτες χώρες και επί της τιμής πώλησης πρό ΦΠΑ για τα εγχωρίως παραγόμενα στα παρακάτω είδη : ……………..
Με την διάταξη του άρθρου 87 παρ. 1 περ 7 του νόμου 3842/2010 αντικαταστάθηκαν οι ως ανωτέρω διατάξεις ως εξής :
« 7. α. Οι περιπτώσεις α) β) και γ) της παραγράφου 1 του άρθρου 17 του ν. 3833 ( 40Α) αντικαθίστανται ως εξής : α) από 15.000 ευρώ μέχρι και 20.000 ευρώ, ποσοστό 10 %
β) άνω των 20.000 ευρω μέχρι και 28.000 ευρώ ποσοστό 30 % γ) άνω των 28.000 ευρώ ποσοστό 40 % β. Η παράγραφος 2 του άρθρου 17 του ν 3833/2010 αντικαθίσταται ως εξής :
1. 2. Προκειμένου για μεταχειρισμένα όμοια οχήματα το ποσοστό του φόρου καθορίζεται ως εξής : α) από 11.000 ευρώ μέχρι και 14.000 ευρώ ποσοστό 10% β) άνω των 14.000 ευρώ μέχρι και 19.000 ευρώ, ποσοστό 30% γ) άνω των 19.000 ευρώ ποσοστό 40% Οι τιμές της παραγράφου αυτής προκύπτουν με βάση τα αναφερόμενα στην περίπτωση α της παραγράφου 1 του άρθρου 126 του ν. 2960/2001. Ο ανωτέρω φόρος επιβάλλεται επί της φορολογητέας αξίας του άρθρου 126 του Ν. 2960/2001 ( ΦΕΚ 265 Α’ ).
Με την διάταξη του άρθρου 8 παρ. 3 του νόμου 3899/2010 ΦΕΚ 212 17.12.2010,αντικαταστάθηκαν οι ανωτέρω διατάξεις εξής:
«3.α) Οι περιπτώσεις α) και β) της παραγράφου 1 του άρθρου 17 του ν. 3833/2010 (ΦΕΚ 40 Α’) αντικαθίσταται ως εξής: «α) από 20.000 ευρώ μέχρι και 22.000 ευρώ, σε ποσοστό 10% και β) άνω των 22.000 ευρώ και μέχρι 28.000 ευρώ, ποσοστό 30%.
β) Οι περιπτώσεις α’ και β΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 17 του ν.3833/2010 αντικαθίστανται ως εξής:
«α) από 16.000 ευρώ μέχρι 17.000 ευρώ μέχρι και 19.000 ευρώ, ποσοστό 10%
«β) άνω των 17.000 ευρώ και μέχρι 19.000 ευρώ, ποσοστό 30%
Οι τιμές της παραγράφου αυτής προκύπτουν με βάση τα αναφερόμενα στην περίπτωση α της παραγράφου 1 του άρθρου 126 του ν. 2960/2001. Ο ανωτέρω φόρος επιβάλλεται επί της φορολογητέας αξίας του άρθρου 126 του Ν. 2960/2001 ( ΦΕΚ 265 Α’ ).
Με τις ρυθμίσεις αυτές εισάγονται αδικαιολόγητα δασμοφορολογικού τύπου επιβαρύνσεις σε ιδιαίτερη κατηγορία κοινοτικών εμπορευμάτων, αυτήν των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που εισάγονται από χώρες της Ε.Ε. προς όφελος των αντιστοίχων και ομοίων καινουργών των ιδίων κατηγοριών.
Επιπλέον δια της επιβολής με αυτόν τον τρόπο του φόρου πολυτελείας εισάγεται έμμεσα δυσμενής φορολογική επιβάρυνση σε κατηγορία προϊόντος ( αυτής του εισαγομένου αυτοκινήτου ) προς όφελος ομοειδούς κατηγορίας, αυτής των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων στην Ελλάδα που πρόκειται να πωληθούν χωρίς να επιβάλλεται αντίστοιχος φόρος.
Το αποτέλεσμα αυτής της ρύθμισης είναι ότι αυξάνονται κατακόρυφα οι τελικές τιμές πωλήσεως των εισαγομένων από ΕΕ μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με συνέπεια να καθίσταται ασύμφορη η διάθεσή τους στην Ελλάδα.
Οι προκείμενες ρυθμίσεις είναι παράνομες ως αντικοινοτικές καθόσον έρχονται σε πλήρη αντίθεση με το άρθρο 90 παρ. 1 και 2 Συνθ/ΕΚ αφού εισάγουν διακρίσεις σε κατηγορία κοινοτικών προϊόντων, στα μεταχειρισμένα εισαγόμενα αυτοκίνητα που οδηγεί στην προστασία ( δηλαδή σε ευνοϊκότερη φορολογική μεταχείριση ) άλλων ομοίων προϊόντων ( δηλαδή των καινουργών αυτοκινήτων και των εγχωρίων που πρόκειται να μεταβιβαστούν )
Επειδή εξαιτίας των ανωτέρω ρυθμίσεων και κυρίως των τελευταίων αιφνιδίων ρυθμίσεων προκαλείται ανεπανόρθωτη οικονομική ζημία στις επιχειρήσεις των μελών μας αφού με αυτές καταργείται κατ’ ουσίαν το εμπόριο μεταχειρισμένων αυτοκινήτων προελεύσεως ΕΕ στην Ελλάδα
Επειδή δια των μέτρων αυτών οι τιμές στις ως άνω κατηγορίες αυτοκινήτων είναι πλέον ασύμφορες και ουδείς έλληνας καταναλωτής αγοράζει έκτοτε εισαγόμενα από ΕΕ μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
Επειδή με τα μέτρα αυτά αντιμετωπίζουν το φάσμα της οικονομικής δυσπραγίας περίπου 5.000 μέλη μας έμποροι αλλά και τα περί το αυτοκίνητο επαγγέλματα ( φανοποιία, συνεργεία κλπ )
Επειδή η Ελλάδα επικαλούμενη το καθεστώς της ιδιαίτερης οικονομικής κατάστασης, με προσχηματικό και καταχρηστικό τρόπο επέβαλε σε κατηγορία εμπορευμάτων υψηλότερο φόρο πολυτελείας απ΄ότι στις αντίστοιχες κατηγορίες καινουργών και εγχωρίως μεταβιβαζομένων, παραβιάζοντας για ακόμη μια φορά τις διατάξεις της ΣυνθΕΚ
Επειδή είναι η πολλοστή φορά που ενώπιον σας καταγγέλλεται παραβίαση της Ελλάδας για το καθεστώς φορολόγησης του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου με βάση του άρθρο 90 παρ 1, 2 ΣυνθΕΚ, και θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα αυστηροί προκειμένου να αντιμετωπιστεί οριστικά αυτή η διαρκής παράνομη συμπεριφορά που σκοπό έχει απλώς να ωφελήσει τις επιχειρήσεις των κεντρικών αντιπροσώπων στην Ελλάδα
Επειδή οι εν λόγω ρυθμίσεις συνιστούν παράλληλα και μέτρα ισοδυνάμου αποτελέσματος σε ποσοτικούς περιορισμούς επί των εισαγωγών βλάπτοντας ευθέως τις ενδοκοινοτικές συναλλαγές κατά τα άρθρα 28/συνθΕΟΚ
Επειδή η Επιτροπή έχει υποχρέωση να παρέμβει πρός αποκατάσταση της εν λόγω σοβαρότατης διαταραχής, με την ιδιότητά της ως θεματοφύλακα των συνθηκών αλλά και ως φύλακα της ομαλής διεξαγωγής του εμπορίου μεταξύ των κρατών μελών ( άρθρο 27/συνθΕΟΚ )
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ
Την άμεση παρέμβασή σας προκειμένου να καταργηθούν οι ανωτέρω αντικοινοτικές διατάξεις της ελληνικής νομοθεσίας και να αρθεί η νέα αυτή στρέβλωση στο ενδοκοινοτικό εμπόριο των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα.
Αθηνα, 24 Δεκεμβρίου 2010
Μετά τιμής
 
 
Για να δείτε το πρωτότυπο έγγραφο, παρακαλώ πατήστε εδώ.