Προτάσεις του ΣΕΕΑΕ


Καλλιθέα, 08-08-2013
                                                                         Αρ.Πρωτ.:2113
 

Προτάσεις του Συνδέσμου Εμπόρων Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΕΕΑΕ) για τον εξορθολογισμό και αναθεώρηση του τρόπου φορολόγησης των αυτοκινήτων
 
 Σε εφιάλτη για εμπόρους και ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχει μετατραπεί η πρωτοφανής φοροεπιδρομή με τουλάχιστον εικοσιπέντε μέτρα-φόρους τα τελευταία τρία χρόνια. Τα αποτελέσματα αυτής της φοροεπιδρομής ήταν τα παρακάτω:
Ασήμαντο όφελος για τα δημόσια ταμεία.
Χιλιάδες κλειστά καταστήματα.
Δεκάδες χιλιάδες χαμένες θέσεις εργασίας.
Κατεστραμμένοι και χρεοκοπημένοι μικροί και μικρομεσαίοι επαγγελματίες του χώρου.
Ο συνδυασμός της υπερφορολόγησης του αυτοκινήτου και η ισοπέδωση προς τα κάτω του βιοτικού επιπέδου προκάλεσε την τρομερή ύφεση που βιώνει ο κλάδος τα τελευταία χρόνια.
Η αναθεώρηση , η κατάργηση και ο εξορθολογισμός όλων των μέτρων που οδήγησαν σε μείωση των  δημοσίων  εσόδων , την αγορά σε αδιέξοδο και την αδυναμία ανταπόκρισης των ιδιοκτητών κρίνεται επιβεβλημένη.
Χωρίς λοιπόν να υπάρχει απολύτως κανένα όφελος για το κράτος,  αντίθετα μάλιστα ζημία, διαλύθηκε ένας κλάδος,  αυξήθηκε η ανεργία και απαξιώθηκαν εντελώς ολόκληρες περιουσίες.
Αναμφίβολα στη καταστροφή μιας μέχρι πρότινος υγιούς αγοράς  που προσέδιδε στο κράτος  1,8 δις ευρώ τον χρόνο , έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο η οικονομική κρίση.
Ωστόσο οι κατά τέσσερις φορές μεγαλύτερη ύφεση της αγοράς του αυτοκινήτου από το μέσο όρο ύφεσης της χώρας οφείλετε στην φορομπηχτική πολιτική των οικονομικών επιτελείων  των τελευταίων κυβερνήσεων που έδειχναν να έχουν μια εμμονή με το αυτοκίνητο.

Για τους παραπάνω λόγους ο ΣΕΕΑΕ προτείνει:
 
           1.Τέλος ταξινόμησης
Η κατάργηση του τέλους ταξινόμησης αποτελεί πάγια θέση του Συνδέσμου η οποία έχει πολλαπλά οφέλη. Η εξ΄ ορισμού αύξηση των πωλήσεων που θα δημιουργηθεί θα αυξήσει κατακόρυφα τα δημόσια έσοδα αφού οι εισπράξεις από ΦΠΑ θα υπερκαλύψουν τα μειωμένα έσοδα του υπάρχοντος φορολογικού καθεστώτος. Επιπλέον θα δώσει διέξοδο στο αδιέξοδο που βρίσκονται χιλιάδες μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις αυξάνοντας την φοροδοτική τους ικανότητα και βέβαια θα εξασφαλίσει τουλάχιστον πενήντα  χιλιάδες θέσεις εργασίας στο χώρο της εμπορίας και επισκευής των αυτοκινήτων.
Πέραν αυτών θα δώσει την δυνατότητα αντικατάστασης των παλαιών ρυπογόνων και ανεπαρκώς συντηρημένων αυτοκινήτων με αποτέλεσμα την βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών και της οδικής ασφάλειας  με ευεργετικά αποτελέσματα από το κρατικό και κοινωνικό κόστος συνέπεια των ατυχημάτων.
 

2.Τεκμήρια διαβίωσης
Κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης ως μέτρο το οποίο λειτούργησε και κρίθηκε ανεπαρκές. Οι επιπτώσεις προσδιορίζονται στη μείωση δημοσίων εσόδων από έμμεσους και άμεσους φόρους,  από τη στιγμή που τα αυτοκίνητα ακινητοποιούνται .
Επιπλέον λειτουργεί ανασταλτικά στην ομαλή λειτουργία της αγοράς,  απαξιώνει εμπορεύματα και ιδιοκτησίες και συμβάλλει ιδιαίτερα στις δυσμενείς συνθήκες όπως αυτέ περιγράφονται παραπάνω.
 

3.Φόρος πολυτελείας


Κατάργηση του φόρου πολυτελείας ως ένα μέτρο που προσέφερε πολύ λίγα και στέρησε στα κρατικά έσοδα ότι αναλογικά θα εισέπραττε.
 



4.Τέλη κυκλοφορίας
Τα τέλη κυκλοφορίας να προσδιορίζονται ανά μήνα κυκλοφορίας του αυτοκινήτου υπολογιζόμενα με συντελεστή 1,5% στην αξία λιανικής και να αναπροσαρμόζονται σε συνδυασμό με την απομείωση της εμπορικής αξίας του αυτοκινήτου.
 

5.Φόρος πολυτελούς διαβίωσης
 Εξορθολογισμός του φόρου πολυτελούς διαβίωσης  ώστε από άδικος και αναποτελεσματικός όπως εφαρμόζεται να καταστεί δίκαιος και ουσιαστικός για τα δημόσια έσοδα. Το αρνητικό δημοσιοοικονομικό αποτέλεσμα που προέκυψε  από την μαζική ακινητοποίηση εκατοντάδων χιλιάδων αυτοκινήτων μπορεί να αντιστραφεί.
Ο προσδιορισμός του φόρου πολυτελούς διαβίωσης να αφορά αυτοκίνητα αξίας λιανικής πώλησης άνω των 50.000 ευρώ με συντελεστή 1,5% και να λαμβάνει υπόψη του την απομείωση της αξίας του αυτοκινήτου 30% για το πρώτο έτος και 12% κατ΄έτος κυκλοφορίας.
Όσο αφορά τα εισαγωγής μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ως ημερομηνία α΄ κυκλοφορίας να λαμβάνετε υπόψη η ημερομηνία ταξινόμησης της χώρα από την οποία εισήχθη.

Συμπληρωματικά θέματα τα οποία πρέπει να εξεταστούν καθώς είναι μείζονος σημασία για την επιβίωση των καταστημάτων είναι τα παρακάτω:
Εμπορική μεταβίβαση
Οι έμποροι αυτοκινήτων που αγοράζουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τα οποία είναι σε καθεστώς ακινησίας να απαλλάσσονται της υποχρέωσης καταβολής τελών κυκλοφορίας εφόσον πραγματοποιούν μόνο εμπορική μεταβίβαση (αγορά) και όχι άρση της ακινησίας.
Παραεμπόριο – παραοικονομία
Στήριξη της νόμιμης επιχειρηματικής δραστηριότητας με αποκλεισμό των ιδιωτών που ασκούν παράνομη εμπορία αγοράζοντας και πουλώντας δεκάδες χιλιάδες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα κατ΄ έτος με την διαδικασία της εξουσιοδότησης.

Πρόταση μας είναι η υποχρεωτική μεταβίβαση , ο περιορισμός της διάρκειας ισχύος της εξουσιοδότησης για μεταβίβαση (έως 5 εργάσιμων ημερών) καθώς επίσης και η διασταύρωση στοιχείων των ιδιωτών που πραγματοποιούν πέρα των τριών μεταβιβάσεων μέσα σε ένα έτος ως επίσης και εισαγωγών.
Εισαγωγές
Ζητούμαι την δυνατότητα εισαγωγής αυτοκινήτων χωρίς πρόσθετο κόστος που ανήκουν σε προηγούμενη οδηγία εκπομπής καυσαερίων της τρέχουσας.

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Τελεσίγραφο Κομισιόν στην Ελλάδα για τα αυτοκίνητα -Τι θα αλλάξει; ΣΕΕΑΕ ΕΕ: Στο «σκαμνί» η Ελλάδα για τη φορολογία στα αυτοκίνητα! ΣΕΕΑΕ Αποκάλυψη: Νέα πρόστιμα έρχονται από την Κομισιόν! ΣΕΕΑΕ Νέα πρόστιμα-μαμούθ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Επιβεβαίωση Newsauto για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Γλιτώνουν το χαράτσι οι έμποροι εισαγόμενων ΙΧ και φορτηγών! ΣΕΕΑΕ Ξαναλλάζουν όλα στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Πανάκριβα τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα! ΣΕΕΑΕ Χάος στις εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ και φορτηγών! Τι άλλαξε; ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ | Στοχοποίηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ: Το κράτος θέλει μονοπώλιο μόνο με μεγάλες εισαγωγικές! ΣΕΕΑΕ Ανακοίνωση του ΣΕΕΑΕ σχετικά με τη λειτουργία του Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων