Υπόμνημα προς τον κο H. Reinchenbach, Tasc Force for Greece



                                               
Προς: κον Horst Reichenbach                                                                                      Καλλιθέα, 14/02/2013
Task Force for Greece                                                                                                           Αρ.Πρωτ.:2102

       
Θέματα προς εξέταση από την Task Force


Τα τελευταία 4 χρόνια, η ελληνική αγορά καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ καταγράφει συνεχείς πτώσεις στις πωλήσεις εξαιτίας της υπέρογκης φορολόγησης των οχημάτων. Με μοναδικό μέτρο τόνωσης την απόσυρση παλαιών ΙΧ, στηρίζεται μόνο η αγορά των καινούριων ΙΧ, ενώ αντίθετα, η αγορά των μεταχειρισμένων έχει κυριολεκτικά καταρρεύσει. Γιατί στην απόσυρση δεν μπορούν να συμπεριληφθούν και εγχώρια ή εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ που πληρούν την οδηγία Euro 4 και άνω ώστε να ισορροπήσει η αγορά και να αναπτυχθεί ο ανταγωνισμός υπέρ των καταναλωτών. Τα οφέλη από την είσοδο στο μέτρο της απόσυρσης των μεταχειρισμένων euro4 & 5 είναι πολλαπλά καθότι σήμερα η είσπραξη από τα τέλη ταξινόμησης είναι ουσιαστικά σχεδόν μηδενική, θα παρακινηθούν πολλές οικογένειες να αλλάξουν το πολύ παλαιό αυτοκίνητό τους με πολύ νεότερης τεχνολογίας συμβάλλοντας στη στήριξη των εγχώριων επιχειρήσεων, στη μείωση των εκπομπών καυσαερίων, στη μείωση του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου καθότι θα ενεργοποιηθεί η εγχώρια αγορά και επιπλέον το κόστος εισαγωγής ενός ελαφρώς μεταχειρισμένου υπολείπεται σημαντικά του καινούργιου και τέλος θα μειωθούν τα ατυχήματα καθότι τα νεότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα είναι πολύ πιο ασφαλή.


Τα υψηλά τεκμήρια διαβίωσης και Τέλη Κυκλοφορίας έχουν οδηγήσει εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στην κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας, με την αιτιολογία της Προσωρινής Ακινησίας, δημιουργώντας τεράστια ελλείμματα στα δημοσιονομικά έσοδα. Πόσο δύσκολο είναι να αντιληφθεί κανείς πως αν μειωθούν τα τεκμήρια αλλά και τα Τέλη Κυκλοφορίας, θα σταματήσει το φαινόμενο των μαζικών καταθέσεων πινακίδων κυκλοφορίας κάθε τέλος του χρόνου και θα τονωθούν τα κρατικά έσοδα.


Ο Φόρος Πολυτελείας στα καινούρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ όχι μόνο δεν απέδωσε αλλά “πάγωσε”  μια αγορά που απέφερε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στο κράτος. Παρά τις διαβεβαιώσεις των κυβερνητικών στελεχών περί κατάργησης του Φόρου Πολυτελείας, όχι μόνο δεν καταργήθηκε αλλά απλά αναπροσαρμόστηκαν οι αξίες στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα  ΙΧ. Αν διατηρηθεί ο Φόρος Πολυτελείας, οι εισαγωγικές θα εξακολουθούν να προβαίνουν σε αθέμιτες ενέργειες “προσαρμόζοντας” τις εργοστασιακές αξίες των αυτοκινήτων, ενώ οι απλοί εισαγωγείς μεταχειρισμένων ΙΧ απλά δεν θα έχουν δουλειά.


Πολλά έχουν γραφτεί και ακουστεί για 1,5 εκατομμύρια ανασφάλιστα ΙΧ και περίπου 2,5 εκατομμύρια οχήματα που δεν έχουν περάσει από Τεχνικό Έλεγχο(ΚΤΕΟ). Πρόσφατα μάλιστα παρουσιάστηκε νομοσχέδιο με επιπλέον χαράτσια για τους ιδιοκτήτες οχημάτων που τα κυκλοφορούν ανασφάλιστα και χωρίς ΚΤΕΟ. Απαντήστε όμως, πως είναι δυνατόν ένας ιδιοκτήτης ΙΧ που έχει προκαταβάλλει το κόστος των Τελών  Κυκλοφορίας στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς για την επόμενη και χάνει τη δουλειά του, πως θα μπορέσει να πληρώσει όλα τα παραπάνω; Επιπλέον, αν ο άνεργος πραγματικά δεν κινεί το όχημά του ενώ έχει προκαταβάλλει τα Τέλη Κυκλοφορίας γιατί να πληρώσει ασφάλεια; Μήπως θα ήταν δικαιότερο να έχει το δικαίωμα ο κάτοχος να καταθέτει τις πινακίδες κυκλοφορίας όποτε δεν μπορεί να καταβάλει την ασφάλεια και η εφορία να του επιστρέφει κάποιο ποσό αναλογικά με τους μήνες που κυκλοφόρησε από τα προπληρωμένα Τέλη Κυκλοφορίας ή η καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας να γίνετε κάθε τετράμηνο;


Οι εργοστασιακές αξίες των αυτοκινήτων αποτελούν κρατικό μυστικό και τις γνωρίζουν μόνο οι Διευθυντές της Υπηρεσίας Αξιών στα Τελωνεία και οι Εισαγωγείς. Με αυτό τον τρόπο, κανείς έμπορος εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ δεν γνωρίζει τους Φόρους που πρέπει να πληρώσει για κάποιο μοντέλο που εισάγεται στην Ελλάδα, ενώ από την άλλη μεριά οι Αξίες συνεχώς αλλάζουν από τις εισαγωγικές εταιρείες φυσικά προς τα κάτω. Η όλη δομή του συστήματος επιβολής φόρων κατά την εισαγωγή των αυτοκινήτων πέραν από το ότι είναι περίπλοκη είναι και παντελώς αδιαφανής.


Πόλεμο κατά της φοροδιαφυγής και εισφοροδιαφυγής έχει κηρύξει η κυβέρνηση, αποτελεί σχεδόν καθημερινά το βασικό τίτλο των ειδήσεων χωρίς ωστόσο να διεξάγεται καμία μάχη. Ειδικότερα τόσο στον κλάδο του εμπορίου ,όσο και στις υπηρεσίες After Sales(συνεργεία -ανταλλακτικά), καθημερινά “ανοίγουν” παράνομες εκθέσεις αυτοκινήτων αλλά και συνεργεία χωρίς να υπάρχει κανένας απολύτως έλεγχος δημιουργώντας τεράστια ελλείμματα στα κρατικά έσοδα. Αντίθετα οι λιγοστές επιχειρήσεις που παραμένουν ακόμα ανοικτές βρίσκονται κάτω από τον φόβο συνεχών ελέγχων διαφόρων Αρχών που επιβάλλουν υψηλά πρόστιμα για πταίσματα! Αντί λοιπόν η κυβέρνηση να εστιάσει πως θα περιορίσει την φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή ,το μόνο που καταφέρνει είναι να οδηγήσει στην παρανομία και τις υπόλοιπες  εταιρείες που διατηρούν νόμιμα καταστήματα!


Δυστυχώς το περιθώριο κέρδους που έχουν επιβάλλει οι εισαγωγικές στα δίκτυά τους και που κυμαίνετε μεταξύ 2-4% ,στην τελική τιμή προ ΦΠΑ ,δεν είναι ικανό να καλύψει ,ούτε το λειτουργικό κόστος των αντιπροσώπων τους, αν συνυπολογίσουμε ότι παράλληλα ο πήχης των ποιοτικών κριτηρίων είναι πολύ ψηλά(τετραγωνικά, κάθετες μονάδες, πλήρης στελέχωση κ. λ. π. ). Στην Ελλάδα συμβαίνει το παράδοξο το λιανεμπορικό κέρδος του αυτοκινήτου να είναι μικρότερο του χονδρεμπορικού,  παγκόσμια πρωτοτυπία. Οι εθνικοί  εισαγωγείς είναι και λιανοπωλητές, με συνέπεια να υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ αυτών κα των δικτύων τους. Ζητούμε την παρέμβασή σας ώστε να μπούν ξεκάθαροι κανόνες στην αγορά.


Η δουλειά της Τράπεζας πρέπει να περιορίζεται στα τραπεζικά προϊόντα που έχουν να κάνουν με χρήμα. Οι Ελληνικές Τράπεζες έχουν ανοίξει online shops με κατασχεμένα αυτοκίνητα ,διαφημίζουν το εμπόρευμα τους κάνοντας και διακανονισμούς και ευκολίες πληρωμής στους ίδιους πελάτες, που όταν στείλουμε αίτηση χρηματοδότησης μας τους απορρίπτουν με συνοπτικές διαδικασίες .Μήπως θα έπρεπε τα αυτοκίνητα που αφαιρούν οι τράπεζες να τα δημοπρατούν μόνο για εμπόρους αυτοκινήτων και όχι να στήνουν μαγαζιά και να μας ανταγωνίζονται;


Η πλήρης κατάργηση του ΕΤΤ που είναι πάγιο αίτημα του κλάδου μας θα δημιουργήσει πολύ μεγαλύτερο κύκλο εργασιών ,με αύξηση των κρατικών εσόδων από (ΦΠΑ) .Επίσης πιστεύουμε ότι είναι η και όχι μόνο κατάλληλη στιγμή, αν θέλει πράγματι η κυβέρνηση, να μπούμε σε ρυθμούς ανάπτυξης ,να πάρει γενναία μέτρα που θα συμβάλλουν αποφασιστικά στην αναζωογόνηση της Ελληνικής οικονομίας και στην δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Δημιουργία νέων θέσεων εργασίας συνολικά στον ευρύτερο χώρο του κλάδου των αυτοκινήτων.

 
 
Mε εκτίμηση
για το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΕΑΕ
       Ο Πρόεδρος                                                                                                                       Ο Γεν. Γραμματέας

Απόστολος Πετιμεζάς                                                                                                                  Κων/νος Κεράτσας
 
Για να δείτε το πρωτότυπο έγγραφο, παρακαλώ πατήστε  εδώ.