Ιστορικό Δράσης των Δ.Σ. του ΣΕΕΑΕ από το 1974 .........


Αγαπητοί συνάδελφοι,

Η δράση του Συνδέσμου μας στην μέχρι τώρα πορεία του, είναι συνεχής και τεράστιο το έργο που έχει προσφέρει στον κλάδο. Αυτό το αποδεικνύει το πλήθος του αρχείου των εισερχομένων και  εξερχομένων εγγράφων, με θέματα του κλάδου μας τα οποία είναι χιλιάδες και βρίσκονται στην διάθεση κάθε συναδέλφου.

Το πλούσιο υλικό αυτών των εγγράφων είναι χρυσάφι, είναι η περιουσία μας, είναι η ιστορική μας παρακαταθήκη.

Από σήμερα, πέραν από την καθημερινή ενημέρωση των τρεχόντων θεμάτων που θα έχετε, θα αναρτηθεί στο site μας και όλη, η πιο σημαντική προηγούμενη δράση του ΣΕΕΑΕ. Με αυτόν τον τρόπο, θα πάψουν αρκετοί να αμφισβητούν τον Σύνδεσμο, θα θυμηθούν οι παλιοί και θα γνωρίσουν οι καινούργιοι τα προβλήματα και το έργο του Συνδέσμου, τι ακριβώς συνέβη στο παρελθόν, τι προβλήματα υπήρξαν και τι αγώνες δόθηκαν από τις εκάστοτε Διοικήσεις και δυστυχώς μόνο με την στήριξη ελαχίστων συναδέλφων, οι οποίοι πίστεψαν στην ύπαρξη και στον σκοπό ίδρυσης αυτού του Συνδέσμου, ότι δηλαδή, ο καθένας μόνος του μπορεί να καταφέρει ελάχιστα, όλοι μαζί όμως μπορούμε να καταφέρουμε πάρα πολλά.  

Αυτό που δεν πρέπει να ξεχάσετε και πάντα να θυμάστε είναι ότι τίποτα δεν μας χαρίστηκε, τίποτα δεν ήρθε ως μάνα εξ ουρανού, τίποτα δεν έγινε γιατί έτσι έπρεπε να γίνει.

Για όλα αγωνιστήκαμε, τρέξαμε, πολεμήσαμε, τα διεκδικήσαμε, εδώ και στην Ευρώπη !!!


1979

Καλοκαίρι του 1979, Υπουργός Συντονισμού ο Κων/νος Μητσοτάκης.
Διπλασιάζετε σε μια νύχτα το τελωνείο και η εισφορά των αυτοκινήτων, καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων και αυξάνονται κατά 200% τα τέλη μεταβιβάσεων.
Η τότε Διοίκηση του ΣΕΕΑΕ προκάλεσε μια συγκέντρωση 7-7-1979 στα γραφεία του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, επί της οδού Μητροπόλεως, όπου υπήρξε μια πολύ μεγάλη προσέλευση, της τάξης των 300-400 συναδέλφων.
Απεφασίσθη να γίνει ψήφισμα – διαμαρτυρία η οποία επιδόθηκε στη Βουλή των Ελλήνων και ζητούσε να επανεξεταστεί αυτή η απόφαση, που ήταν καταδικαστική για τον κλάδο.
Αυτή η συγκέντρωση ήταν και το έναυσμα να συσπειρωθεί ο κλάδος γύρω από το τότε Δ/Σ, ούτως ώστε οργανωμένα και μαζικά να διεκδικεί τα αιτήματα στα προβλήματα που θα προέκυπταν και μελλοντικά.
Οπότε "ουδέν κακόν αμιγές καλού"

Δεκαετία 1980

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1980, οργανωμένα πια ο Σύνδεσμος, με τις εκάστοτε Διοικήσεις του, διεκδικούσε μαχητικά και τις περισσότερες φορές με επιτυχία, να καλυτερεύσει τις συνθήκες του κλάδου από τα επιμέρους προβλήματα.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα τα ωράρια καταστημάτων, όπως το να κλείνουν οι εκθέσεις Δευτέρα και Τετάρτη απόγευμα, καθώς και να σταματήσει το καθεστώς των περιθωρίων στην εισαγωγή, που ήταν μεγάλη οικονομική αιμορραγία για εκείνη την εποχή, τα οποία αντιμετωπίστηκαν με επιτυχία και αίσιο τέλος για τον κλάδο.

Σημαντικό επίτευγμα του Συνδέσμου για την δεκαετία του 1980 ήταν να απελευθερώσει το χρονικό περιθώριο, που ήταν η διετία για τα εισαγόμενα αυτοκίνητα και να μπορέσουν οι έμποροι να εισάγουν αυτοκίνητα ανεξαρτήτου ηλικίας.

Ο Σύνδεσμος συμμετείχε στις επιτροπές του Υπουργείου Οικονομικών και Μεταφορών, για τα αδασμολόγητα αυτοκίνητα. Διεκδικήσαμε και πετύχαμε να μπορούν να αγοραστούν όχι μόνο καινούρια αυτοκίνητα, αλλά και εισαγόμενα μεταχειρισμένα. Έτσι βοηθήθηκε πάρα πολύ ο κλάδος από το νέο κεφάλαιο που άνοιξε στην αγορά του αυτοκινήτου και πήραν μεγάλο μερίδιο από τις πωλήσεις αδασμολόγητων αυτοκινήτων (ΑΜΟ) όλοι οι έμποροι.

Μετά από πολύ αγώνα ο Σύνδεσμος πέτυχε, η διαφορά που υπήρχε στο Τελωνείο, μεταξύ του καινούριου αυτοκινήτου που εισήγαγε ο αντιπρόσωπος και του καινούριου αυτοκινήτου που εισήγαγε ο έμπορος, η οποία διαφορά ήταν 13,2 % εις βάρος του εμπόρου, να εξομοιωθεί.

Πέτυχε επίσης, να μπορούν πλέον οι έμποροι αυτοκινήτων, νόμιμα να πωλούν τα αυτοκίνητα τους και με συναλλαγματικές.

Δεκαετία 1990

Η δεκαετία του 1990 ξεκίνησε με τον ερχομό της νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκινήτων.
Σταματά η εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με καύσιμο την βενζίνη και δεν μπορούμε να εισάγουμε ούτε αυτοκίνητα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Μπροστά στο τεράστιο αυτό πρόβλημα ο Σύνδεσμος ξημεροβραδιαζόταν έξω από τα Υπουργεία, χωρίς κανένα αποτέλεσμα.

Ο Σύνδεσμος στη συνέχεια αποφασίζει να διεκδικήσει την ολοκληρωτική κατάργηση του Ε.Τ.Τ. και να αποδείξει ότι τα οικονομικά οφέλη μιας τέτοιας απόφασης θα ήταν πολύ περισσότερα για το κράτος, για τους εμπόρους και για τους καταναλωτές. Συνεργάζεται και αναθέτει σε μια εξειδικευμένη και καταρτισμένη μεγάλη εταιρεία, την σύνταξη μιας ολοκληρωμένης και εμπεριστατωμένης οικονομοτεχνικής  μελέτης, για να γίνει η Ελλάδα ένα νέο διαμετακομιστικό κέντρο για το αυτοκίνητο, λόγω της καίριας γεωγραφικής της θέσης.

Πράγματι το αποτέλεσμα μας δικαιώνει, τα έσοδα θα είναι πολύ καλύτερα για όλους.

Το κόστος αυτής της μελέτης άγγιξε το 1.000.000. δρχ.!!!

Η μελέτη αυτή κατατίθεται σε όλα τα αρμόδια Υπουργεία, Μεταφορών, Οικονομικών, Υπεχωδε.
Δυστυχώς και πάλι απάντηση καμία.

Ο Σύνδεσμος προσφεύγει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και με βάση το άρθρο 90 της συνθήκης  Ε.Κ.  η Ελλάδα καταδικάζεται στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Στης 23-10-1997 με την απόφαση C 375/95 του Δ.Ε.Κ. πετυχαίνουμε την κατάργηση του 25% κέρδος  αντιπροσώπου (Ν. 363/1976) επί του οποίου πλήρωνε δασμούς το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο και βελτιώνονται και οι όροι εισαγωγής.
Κατατέθηκε προς ψήφιση στην Βουλή σχέδιο νόμου.
Ο τότε Πρόεδρος του Συνδέσμου Λουκάς Βασιληάς, μιλώντας από το βήμα της Βουλής στην ολομέλεια, επεσήμανε την λάθος ερμηνεία από πλευράς της πολιτείας, της απόφαση του Ευρωπαϊκού  Δικαστηρίου, αλλά και τα προβλήματα που θα δημιουργούσε στον κλάδο μια τέτοια εφαρμογή.

Δυστυχώς όλοι επιβεβαιωθήκαμε, όχι μόνο γι’ τις αδικίες που περιείχε το σχέδιο νόμου αλλά και τις στρεβλώσεις που εμφανίστηκαν στον νέο νόμο που προέκυψε, τον νόμο 2682/8-2-1999. Παρόλα αυτά ξεκίνησε δειλά-δειλά η εισαγωγή.

Τα προβλήματα που έχει πλέον να αντιμετωπίσει ο Σύνδεσμος με την ισχύ του νέου νόμου είναι :  Νέα και προγενέστερη οδηγία, μικρό και μεγάλο τιμολόγιο,  άγνωστες αξίες (τιμοκατάλογος), μικρά ποσοστά απομείωσης φόρου, κ.λ.π.     
      
Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ξεκινούν οι επίσημες συνεργασίες αντιπροσώπων – εμπόρων (Dealers).

Η εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης διπλασιάζει και τριπλασιάζει τις πωλήσεις των καινούριων αυτοκινήτων. 
Στήνονται κάθετες μονάδες.
Ο Σύνδεσμος ενημερώνει τα μέλη του, τι ακριβώς  πρέπει να γνωρίζουν.
Ο ενθουσιασμός των εμπόρων μεγάλος και οι περισσότεροι  δεν δίνουν την πρέπουσα σημασία.
Ο Σύνδεσμος μόνος του πλέον και με ότι μέσα έχει, αγωνίζεται και προσπαθεί να βάλει κανόνες στην αγορά του καινούριου αυτοκινήτου.
Κάνει συναντήσεις με τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) και διεκδικεί καλύτερους όρους συνεργασίας για τα μέλη του.

Καλεί σε Γενικές Συνελεύσεις τους εμπόρους (Dealers) αλλά λίγοι έρχονται, ακούν και δεν εφαρμόζουν.

Συμμετέχουμε στην Επιτροπή του 36Α. Επιτέλους ο έμπορος μπορεί να αγοράζει και να πουλά το αυτοκίνητο του και να πληρώνει ΦΠΑ, μόνο στο περιθώριο  κέρδους του.

Συνομιλεί με μεγάλες τράπεζες για τα δάνεια των αυτοκινήτων και την γενικότερη συνεργασία τους με τους εμπόρους, πετυχαίνει πάρα πολλούς και ευνοϊκούς όρους συνεργασίας, τους οποίους ανακοινώνει στα μέλη του.

Βάζει κανόνες στο χώρο των STOCK-FINANCE, εμπορικών εταιρειών, θυγατρικές των τραπεζών και συνεχώς παρακολουθεί, συναντιέται και συνομιλεί με αυτές για την καλύτερη εξυπηρέτηση του εμπόρου.

Δεκαετία 2000

14 Δεκεμβρίου του 2000. 
Αιφνιδιαστικά και χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση παραμονές Χριστουγέννων μας ενημερώνει το Υπουργείο Οικονομικών ότι καταργείται από 1-1-2001 η οδηγία  94/12 και αρχίζει η εφαρμογή της 98/69 οδηγίας. 

20-12-2000. Συνάντηση με τον Υφυπουργό Οικονομικών κο Φωτιάδη η οποία κατέληξε άκαρπη, αλλά και  επεισοδιακή………………….. Συγκαλείται έκτακτη Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου για τις 22-12-2000.

21-12-2000. Αναχωρεί τριμελής επιτροπή του Συνδέσμου για τις Βρυξέλλες, όπου καταθέτουμε καταγγελία κατά της Ελληνικής Κυβέρνησης στην Κοινότητα  (Υπόθεση C74/06).

22-12-2000. Έκτακτη Γενική Συνέλευση των μελών του Συνδέσμου. Ακολουθεί κατάθεση ψηφίσματος στη βουλή.

Στις 22-2-2001 με την απόφαση C 393/98 Gomes Valente, την οποία στήριξε στο Δ.Ε.Κ. και ο νομικός του Συνδέσμου κος Ρίζος, υποχρεώθηκε η Ελληνική Κυβέρνηση να κάνει αλλαγές στον τρόπο φορολόγησης των αυτοκίνητων, όμως και πάλι τίποτε σημαντικό. Με το νόμο 2960/22-11-2001 τον νέο Εθνικό Τελωνιακό Κώδικα, απλά κορόιδευε την Ε.Ε. και εμάς μας έβαζε σε νέες περιπέτειες και αγώνες………………………. Οι οποίοι δικαιώνονται με την απόφαση του Δ.Ε.Κ. στης 20-9-07 της υπόθεσής μας C 74/06. Νέα καταδίκη της Ελλάδας !
Φορολογικές αποθήκες. Βελτιώνονται οι όροι λειτουργίας των φορολογικών αποθηκών, μετά από τις τεκμηριωμένες παρεμβάσεις του Συνδέσμου.

Dealers.  Ο νέος κανονισμός (Block Exemption) 1400/2002 της Ε.Ε. σε όλα τα σημεία είναι κομμένος και ραμμένος στα μέτρα των αντιπροσώπων. Τα προβλήματα στην σχέση Αντιπροσώπων – Dealers είναι πλέον ορατά. Ο Σύνδεσμος καλεί τους Dealers αλλά δεν ανταποκρίνονται επειδή υπάρχει ο φόβος. Ο Σύνδεσμος συνεργάζεται με νομικούς που έχουν άριστη γνώση του νέου κανονισμού και ενεργεί από μόνος του. Καταγγελίες εδώ, καθώς και στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Όσοι Dealers χάνουν τις εξουσιοδοτήσεις και ζητούν τη βοήθεια του Συνδέσμου στα δικαστήρια, όχι μόνο δικαιώνονται αλλά και αποζημιώνονται.

Ο Σύνδεσμος προσφεύγει στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατά του κανονισμού 1400/2002.

24-5-2000. Η Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου κατά πλειοψηφία εγκρίνει τροποποιήσεις του καταστατικού και την μετονομασία από ΣΕΑ σε ΣΕΕΑΕ.

Την Δεκαετία του 2000 και υπό την Αιγίδα του Συνδέσμου διοργανώνονται σε ολόκληρη την Ελλάδα, εκθέσεις καινούριου και μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, ημερίδες ενημέρωσης για το καινούριο και το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο και Γενικές Συνελεύσεις με την παρουσία των νομικών και οικονομικών συμβούλων του Συνδέσμου καθώς και αρμόδιων για τα θέματα μας, στελεχών της Ε.Ε., για την καλύτερη και πληρέστερη ενημέρωση των μελών του ΣΕΕΑΕ.

Την Δεκαετία του 2000 ο Σύνδεσμος με συνεχείς συναντήσεις, επαφές, παραστάσεις, υπομνήματα και καταγγελίες εδώ και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αγωνίστηκε για τα θέματα και την επίλυση των προβλημάτων του κλάδου.

Σχετικά άρθρα