Προς τον Νομικό εκπρόσωπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην υπόθεση C 74/06



ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ  ΕΜΠΟΡΩΝ  ΕΙΣΑΓΩΓΕΩΝ  ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ  ΕΛΛΑΔΟΣ
Ελ. Βενιζέλου 248, ΚΑΛΛΙΘΕΑ ΤΚ 17675, τηλ.: 210 9413028, φαξ: 210 9431677, email: seeae@otenet.gr


Καλλιθέα,    16/3/2007
ΠΡΟΣ:
ΝΟΜΙΚΟ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ Ε.Ε.
ΣΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ Δ.Ε.Κ.: C-74/06
Ko Τριανταφύλλου
 
ΑΦΟΡΑ:      “ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΥ ΕΓΓΡΑΦΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑΣ ΤΟΥ ΥΠ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΠΟΥ ΔΡΑ ΠΡΟΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΕΥΓΟΥΣΑΣ Ε.Ε. ΣΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ Δ.Ε.Κ. C-74/06”
  
Κύριε Τριανταφύλλου,
Στα πλαίσια της προσπάθειάς μας για μέγιστη δυνατή τεκμηρίωση των όσων διατυπώνει η προσφεύγουσα σχετικά με την παράνομη υπερφορολόγηση από πλευράς Ευρ. Νομοθεσίας επί της εισαγωγής επιβατικών οχημάτων από χώρες της Ε.Ε. (δηλ.: παραβίαση των δεδομένων της Απόφασης ΔΕΚ στην Υπόθεση C-393/98), θέτω υπόψη σας ένα εξαιρετικής σημασίας ντοκουμέντο, όπως μας το παρέδωσε έγκυρη πηγή. Το έγγραφο αυτό αφορά σε εσωτερική αλληλογραφία του Υπουργείου Μεταφορών προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομίας & Οικονομικών αλλά και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας & Δημοσίων Έργων. Η γνώση για την ύπαρξη αυτού του εγγράφου, θεωρώ πως συνεπάγεται τα παρακάτω: 
1.        Αναγνωρίζεται η ταλαιπωρία των Ελλήνων πολιτών και φορολογούμενων επιτηδευματιών (1η παρ.), ήδη από τον Ιούνιο του 2005 (ημ/νία εγγράφου).
2.        Αναγνωρίζεται ότι σε πολλές περιπτώσεις οι προδιαγραφές καυσαερίων ενός οχήματος, συγκριτικά με αυτές της αναγραφόμενης Οδηγίας στην Άδεια Κυκλοφορίας του, συχνά αφορούν σε νεότερη Οδηγία από εκείνη της Άδειας Κυκλοφορίας (ως γενική κατάταξη) από πλευράς ταύτισης του μοντέλου με συγκεκριμένη έγκριση τύπου. Το γεγονός αυτό οφείλεται στο ότι οι κατασκευαστές, είτε για την ομαλότερη προσαρμογή της παραγωγής τους σε επερχόμενα αυστηρότερα δεδομένα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (...τα οποία προβλέπεται από τη διοίκηση του εργοστασίου ότι θα τεθούν σε υποχρεωτική ισχύ σύντομα μετά την ολοκλήρωση της παραγωγής, συμβάν το οποίο δικαιολογημένα φοβούνται, προκειμένου να μην χαρακτηριστούν τα οχήματά τους ως “πεπερασμένων προδιαγραφών”), είτε για λόγους επιθυμίας ποιοτικής αναβάθμισης των παραγομένων οχημάτων τους, εφαρμόζουν φιλικότερες προς την αντιρρυπαντική τεχνολογία προδιαγραφές στα οχήματά τους, πολλές φορές ακόμα και μέσα στο εύρος της ίδιας σειράς έκδοσης ενός κυκλοφορούντος μοντέλου επιβατικού οχήματος που παράγουν (2η & 3η παρ.).
3.        Προτείνεται προς τις Τελωνειακές Υπηρεσίες (4η παρ.) με απόλυτη σαφήνεια η αναστολή των διαδικασιών μαζικής ακύρωσης των Βεβαιώσεων Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας (που λαμβάνει χώρα εν γνώσει τους!). Στα πλαίσια των παραπάνω, συμβαίνει ενίοτε σε αυτές τις Βεβαιώσεις να δηλώνεται ταύτιση οχήματος από πλευράς ρύπων με νεότερη Οδηγία Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας (άρα εντασσόμενης σε ευνοϊκότερη κλίμακα ποσοστών φορολόγησης) από αυτήν της Άδειας Κυκλοφορίας. Γίνεται λόγος για άδικη επιβάρυνση των πολιτών, καθώς είναι γνωστό και στο Υπ. Μεταφορών, ότι η ταύτιση με προγενέστερη Οδηγία Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας σε ένα όχημα επιβαρύνει τον τελικό πληρωτέο φόρο κατανάλωσης δυσανάλογα με τις κλίμακες απαξίωσης. Η εκ των υστέρων άδικη επανακατάταξη σε προηγούμενη Οδηγία από την τρέχουσα αναγραφόμενη εντός των εγγράφων δικαιολογητικών μιας τετελεσμένης ταξινόμησης προκαλεί την υποχρέωση καταβολής τεράστιας διαφοράς φόρου, που ισούται στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων με το ισόποσο του αρχικά καταβεβλημένου. Για το συγκεκριμένο θέμα παραβιάζεται και η δεοντολογία της υφιστάμενης Εθνικής Νομοθεσίας της χώρας, η οποία ορίζει με σαφήνεια (Υπουργική Απόφαση συνοδευτική του Ν.2960/2001 προ του Απρ 2006) ότι η ένταξη σε Οδηγία Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας γίνεται: “βάσει των τιμών εκπομπών ρύπων” της έγκρισης τύπου του υπό ταξινόμηση οχήματος.
Όπως σας έχουμε εξηγήσει και σε προηγούμενη επιστολή μας, οι κλίμακες απαξίωσης λόγω παλαιότητας του Ν.2960/2001 (ισχύων Τελωνειακός Νόμος) δεν εφαρμόζονται όταν το όχημα προς ταξινόμηση ανήκει σε προγενέστερη Οδηγία Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας από την τρέχουσα επιτρεπτή για την εισαγωγή καινουργών οχημάτων. Σε κάθε τέτοια περίπτωση, το τελικό διαμορφούμενο ποσό πληρωτέου φόρου, μετά την εφαρμογή των κλιμάκων απαξίωσης επί της όποιας άγνωστης φορολογητέας αξίας, σχεδόν διπλασιάζεται ή τριπλασιάζεται (βλ. άρθρου 121 του παραπάνω Νόμου), όπως αυτός έχει κατά καιρούς τροποποιηθεί και ισχύει. Σύμφωνα με τα ισχύοντα όμως από το Ευρωπαϊκό αλλά και το Ελληνικό Δίκαιο (βλ. ισχύοντα Ν.3156/2003, που στο επίμαχο σημείο του περί υποχρέωσης επιβολής του υπολειπόμενου φόρου μόνον, απλά δεν τηρείται από τις Τελωνειακές Υπηρεσίες!) η ακύρωση του όποιου παράνομα καθορισμένου Τέλους Ταξινόμησης, ως άνω, είναι όντως άκρως δυσχερής και πρακτικά ανέφικτη για τους Έλληνες πολίτες. Παρά το ότι τα παραπάνω λαμβάνουν χώρα τον Ιούνιο του 2005 και στις αρχές Ιουλίου του ίδιου έτους η Ευρ. Επιτροπή στέλνει “Αιτιολογημένη Γνώμη”, καταδικάζοντας τις εδώ περιγραφόμενες παράνομες πρακτικές, η Ελληνική Κυβέρνηση μέχρι του παρόντος δεν έχει αλλάξει ούτε το παραμικρό από τα όσα ίσχυαν στις ταξινομήσεις εισαγόμενων από χώρες της ΕΕ μεταχειρισμένων κατά τον Ιούνιο του 2005. Η άνομη αυτή κατάσταση έχει κλιμακωθεί κατά την τρέχουσα χρονική περίοδο, αφού οι Τελωνειακές υπηρεσίες στέλνουν ήδη μαζικές ακυρώσεις ευνοϊκών για τους Εισαγωγείς κατατάξεων Οδηγίας Ταξινόμησης από πλευράς ταύτισής της με εξίσου ευνοϊκή φορολογική κλίμακα ποσοστών Τέλους Ταξινόμησης του άρθρου 121, του Ν.2960/2001. Για το θέμα έχει γίνει και καταγγελία του υπογράφοντος σε ειδική Υπηρεσία Ελέγχου της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης ήδη από τον Φεβρουάριο του 2007 (αρ. πρωτ. εισερχομένων του “Σώματος Ελεγκτών-Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης”: 671/30-1-2007), που εκκρεμεί ακόμα, ενώ εκκρεμεί και Μηνυτήρια Αναφορά του υπογράφοντος εις βάρος της Αρμόδιας Υπηρεσίας του Υπουργείου Οικονομικών κατατεθειμένη από τον Δεκέμβριο του 2006 (με αρ. πρωτ. εισερχομένων της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθήνας: 65066/28-12-2006), χωρίς ακόμα να έχει παρατηρηθεί η παραμικρή έστω πειθαρχική ποινή διοικητικού στελέχους της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης για σκόπιμες ή μη αβλεψίες οφειλόμενων χειρισμών επί του θέματος. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η ανώτατη πολιτική ηγεσία του αρμόδιου για τις ταξινομήσεις Υπουργείου Οικονομικών έχει λάβει γνώση για όλες τις ασυμβατότητες με την Ευρ. Νομοθεσία ήδη από τον Ιούνιο του 2005, πάντως προ της παραλαβής Αιτιολογημένης Γνώμης που προκάλεσε τη συζήτηση της Υπόθεσης C-74/2006.
4.        Γίνεται σαφές από τις πλέον αρμόδιες για τις ταξινομήσεις Τεχνικές Υπηρεσίες του Υπ. Μεταφορών (παρ. 6η), ότι δεν υφίσταται περιβαλλοντικό όφελος από την παραμονή του υπάρχοντος καθεστώτος σε ισχύ, ενώ προτείνεται από μέρους τους η κατάργηση των κλιμάκων παράνομης φορολόγησης του άρθρου 121, του Ν.2960/2001, έναντι άλλης προτεινόμενης λύσης. Είναι πλέον προφανές, ότι το πάγιο επιχείρημα του Ελληνικού Κράτους σχετικά με την ανάγκη παραμονής του Ν.2960/2001 σε ισχύ προς χάριν εξυπηρέτησης σκοπιμοτήτων περιβαλλοντικής προστασίας καταπίπτει παντελώς και γίνεται ολοφάνερη η σαφής σκοπιμότητα παρεμπόδισης των εισαγωγών μεταχειρισμένων επιβατικών από χώρες της ΕΕ, προς εξυπηρέτηση συμφερόντων που διακινούν τα καινουργή οχήματα ως Αντιπρόσωποι Αυτοκινητοβιομηχανιών.
Παραμένω στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω συνεργασία και διευκρίνιση.
Με τιμή

Σαραντίδης Ευάγγελος
Γενικός Δ/ντής ΣΕΕΑΕ
 
Επισυνάπτεται: Το ως άνω αναφερόμενο έγγραφο εσωτερικής αλληλογραφίας με αρ. πρωτ. εξερχομένων του Υπ. Μεταφορών: Οικ.36466/2680/14-6-2005
Για να δείτε το πρωτότυπο έγγραφο, πατήστε εδώ