Καταγγελία του ΣΕΕΑΕ στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για μη συμμόρφωση της Ελλάδας στις αποφάσεις C 375/95 & C 393/98 του Δ.Ε.Κ.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΤΑΛΕΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε. ΩΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ 3156/3-6-03 (ΔΗΘΕΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ G. VALENTE)

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΜΠΟΡΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
 
Αθήνα, 01 / 09 / 2003
Αρ. Πρωτ.: 1582
EUROPEAN COMMISSION
DIRECTORATE GENERAL
TAXATION AND CUSTOMS UNION
LEGAL AFFAIRS AND ENFORCEMENT OF COMMUNITY PROVISIONS
TAXUD A/3 D(2003) 2197
Att: Mr. Antonio Victoria Sanchez
Κύριε Σάντσεζ,
  Επιθυμούμε να σας ενημερώνουμε για κάποιες δυσάρεστες αλλαγές που δρομολόγησε η Ελληνική Κυβέρνηση στο τμήμα της Εθνικής Νομοθεσίας, που αφορά την επιβολή φόρου στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όπως γνωρίζετε, ενώ εκκρεμεί η συμμόρφωση της Ελληνικής Νομοθεσίας με τις αποφάσεις του ΔΕΚ για τις υποθέσεις C-375/95 & C-393/98, παρουσιάστηκε από το Υπουργείο Οικονομικών και ψηφίστηκε στο Ελληνικό Κοινοβούλιο ένα σχέδιο αλλαγής της Οικονομικής Νομοθεσίας, η τροπολογία Ν.3156/25-6-2003, που είχε αναφερθεί ως αναμενόμενο στις απαντήσεις της Ελληνικής Κυβέρνησης προς τις Κοινοτικές επιστολές όχλησης για εφαρμογή των αποφάσεων του ΔΕΚ.
  Η τροποποίηση της σχετικής νομοθεσίας, κρίνουμε ότι δεν αντιπροσωπεύει καμία κίνηση συμμόρφωσης με τις αποφάσεις του ΔΕΚ. Παρακάτω εξηγούμε τους λόγους για τους οποίους οι αλλαγές αυτές είναι απαράδεκτες, καθώς προκαλούν συνέπειες ισοδύναμου αποτελέσματος με την παρεμπόδιση των συναλλαγών με χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ειδικότερα, εξακολουθούν να καθιστούν αδύνατο τον εμπορικό ανταγωνισμό του εγχώριου με το Ευρωπαϊκό μεταχειρισμένο επιβατικό αυτοκίνητο. Συγκεκριμένα:
1.  Το άρθρο 121 του Νόμου 2960/2001 ( = ο Νόμος που παραβιάζει τις αποφάσεις του ΔΕΚ ) αποτελεί ακόμα αναπόσπαστο τμήμα της Ελληνικής Νομοθεσίας για τη φορολόγηση των εισαγόμενων αυτοκινήτων, καθώς η τροπολογία ορίζει ότι θα λαμβάνεται υπόψη για τον καθορισμό του καταβλητέου φόρου στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα επιβατικά οχήματα από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
2.  Παραμένει σε ισχύ Νομοθέτημα που έχει κριθεί παράνομο από την Ευρωπαϊκή Κοινότητα και παράλληλα η Κοινοτικά νόμιμη μείωση Τέλους Ταξινόμησης, που προσδοκά ο κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης, θα είναι αποτέλεσμα «προσφυγής» του σε επιτροπές. Θα έχει δηλαδή «επιλεκτικό» χαρακτήρα στη φορολόγηση του κάθε ενδιαφερόμενου η συμμόρφωση με το Ευρωπαϊκό δίκαιο που εισάγει η τροπολογία.
3.  Δεν παρέχεται από καμία πληροφόρηση προ της προσφυγής στις επιτροπές η γνώση από τους εμπόρους - εισαγωγείς αυτοκινήτων της κρατικά αναγνωρισμένης εμπορικής αξίας κατά το έτος πρώτης εμφάνισης κάθε εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, καθώς ο έμπορος αυτοκινήτων της Ελλάδας, μετά από απαγόρευση των υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών, δεν έχει πρόσβαση στους καταλόγους των εμπορικών αξιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, που λαμβάνει υπόψη το Υπουργείο Οικονομικών για την επιβολή φορολόγησης. Έτσι, αγνοώντας τη φορολογητέα αξία, δεν μπορεί ο Έλληνας έμπορος να προγραμματίσει αγορές Ευρωπαϊκών μεταχειρισμένων, παρά μόνο εγχώριων.
4.  Η τροπολογία παραπέμπει σε δυο επιτροπές όσους υπόχρεους στο Τέλος Ταξινόμησης δεν αποδέχονται τα οφειλόμενα που προσδιορίζει η παράνομη Κοινοτικά διάταξη του Τελωνειακού Κώδικα. Οι επιτροπές αυτές δεν συγκαλούνται τακτικά, και το αποτέλεσμα θα είναι μην μπορεί να εμπορευτεί ο έλληνας έμπορος άλλα αυτοκίνητα εκτός από τα εγχώρια, που θα είναι ετοιμοπαράδοτα. Αν επιλέξει να πωλήσει στον πελάτη του Ευρωπαϊκό μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, θα πρέπει να τον υποβάλει σε μακρό χρονικό διάστημα αναμονής. Κι αυτό γιατί στην περίπτωση που η πρώτη επιτροπή, όπως προβλέπει η τροπολογία, βγάλει πόρισμα αξιολόγησης του αυτοκινήτου για το οποίο ο έμπορος έχει ένσταση, η προσφυγή στην ανώτερης κλίμακας επιτροπή, που προβλέπει ο Νόμος 2960/2001, σημαίνει ότι η πώληση θα πρέπει να καθυστερήσει για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των τριών μηνών. Συνέπεια των ανωτέρω θα είναι η παρεμπόδιση των πωλήσεων Ευρωπαϊκών  μεταχειρισμένων επιβατικών οχημάτων και η προτίμηση των αντίστοιχων Ελληνικών από το αγοραστικό κοινό, καθώς η επιλογή εγχώριου δεν θα έχει καθυστέρηση στην παράδοση λόγω υποχρέωσης ελέγχου από κρατική επιτροπή. Το τελευταίο κρίνουμε ότι παραβιάζει κατάφορα την Aπόφαση του ΔΕΚ στην υπόθεση C-375/95, η οποία καταδικάζει τα άνω περιγραφόμενα, θεωρώντας τα «δυσμενή διάκριση» του Ευρωπαϊκού σε σχέση με το εγχώριο πωλούμενο επιβατικό μεταχειρισμένο.
5.  Στο κείμενο της τροπολογίας γίνεται λόγος για ένα «παράβολο», το ύψος του οποίου θα καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών. Το παράβολο αυτό δεν θα υπόκειται σε κανέναν έλεγχο, καθώς το ύψος του ποσού που θα απαιτείται για την αγορά του θα καθορίζει μόνο ο Υπουργός Οικονομικών. Η υποχρέωση αγοράς αυτού του ειδικού «πιστοποιητικού πληρωμής φορολογικού εσόδου» θα προκαλέσει άνιση μεταχείριση του Ευρωπαϊκού σε σχέση με το εγχώριο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, αφού ένα εισαγόμενο αυτοκίνητο από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ακόμα κι αν έχει την ίδια αξία με ολόιδιο Ελληνικό, θα κοστίζει ακριβότερα στον αγοραστή από το Ελληνικό.
 Όπως καταλαβαίνετε, φαίνεται ξεκάθαρα ότι η αλλαγή αυτή της Ελληνικής Νομοθεσίας δεν σέβεται καθόλου τουλάχιστον την απόφαση της υπόθεσης του ΔΕΚ C-375/95 που καταδίκασε την Ελλάδα για άνιση μεταχείριση των Ευρωπαϊκών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων προς όφελος των εγχώριων. Η παραβίαση αυτή κρίνουμε ότι με προκλητικό τρόπο εξυπηρετεί τη σκοπιμότητα παρεμπόδισης της εμπορίας των Ευρωπαϊκών μεταχειρισμένων. Η επί σειρά ετών περιφρόνηση των αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου από την Ελληνική κυβέρνηση έχει προκαλέσει τεράστια ζημιά στις εμπορικές επιχειρήσεις μας, ενώ εκατοντάδες από αυτές αντιμετώπισαν ήδη την ολοκληρωτική καταστροφή τους. 
  Με την παρούσα επιστολή καλούμε για άλλη μια φορά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να καταδικάσει άμεσα την αλλαγή αυτή της Ελληνικής Νομοθεσίας ως απόλυτα παράνομη και επικαλούμενη τα άρθρα 226 & 228 της Ευρωπαϊκής Συνθήκης να παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την επιβολή της προβλεπόμενης χρηματικής ποινής. 
  Παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε συνεργασία και πληροφόρηση, ενώ εσωκλείουμε μεταφρασμένα τα σημεία εκείνα της τροπολογίας, που προκαλούν τα προβλήματα που σας περιγράφουμε.
     Με τιμή  
Σαραντίδης Ευάγγελος
Γεν. Διευθυντής ΣΕΕΑΕ
 
Συνημμένο: Μετάφραση των επίμαχων σημείων της τροπολογίας του Νόμου 2960/2001, όπως ψηφίστηκε στο Κοινοβούλιο στις 3/6/2003, σχετικά με την φορολόγηση των εισαγόμενων αυτοκινήτων.
Για να δείτε το πρωτότυπο έγγραφο, πατήστε εδώ
 

 Η καταγγελία του ΣΕΕΑΕ στην αγγλική γλώσσα:
 
HELLENIC ASSOCIATION OF AUTOMOBILE MERCHANTS & IMPORTERS
248 El. Venizelou str. KALLITHEA 17674, GREECE, Tel.: +302109413028 - Fax: +302109431677


Athens,      01 / 09 / 2003
Registration Nr.: 1582

EUROPEAN COMMISSION
DIRECTORATE GENERAL
TAXATION AND CUSTOMS UNION
LEGAL AFFAIRS AND ENFORCEMENT
OF COMMUNITY PROVISIONS
TAXUD A/3 D(2003) 2197
Att: Mr. Antonio Victoria Sanchez
 
Mr Sanchez,
  We communicate once more, in order to report on a legal diversion of the Hellenic Government, probably routed to pretend compliance with the European Court Decisions in cases C-393/98 & C-375/95, dealing with taxation on Imported European Second hand passenger cars. As the Greek Government would possibly claim, while compliance with the above Court Decisions is pending, Greek Ministry of Financial Affairs elaborated and presented at the Hellenic Parliament a legal amendment of the active car-taxation law, as announced at the applications for delaying the Hellenic compliance with European Court Decisions.
  We judge that this amendment is not standing for any compliance with the Court Decisions and serves plain propaganda purposes. Below we explain the reasons for this judgment, since the amendment clearly stands for an equal effect in banning cross border transactions with European Union State Members and especially cancels any commercial competition of national used passenger cars at the expense of European imported ones. Specifically:

1.  Article 121 of Law 2960/2001 ( National legal violation of the above mentioned European Court Cases ) is declared as an active text, on national car-imports’ tax calculation, since the amendment recognizes the article as basic for the estimation of the payable tax on imported European Second hand passenger cars.

2.  Besides the fact that the above -illegal by European Law- article remains, the desired “legal” reduction of the registration fee is planned to come out of an arbitrative “dedicated committee’s” judgment. This means that conformation of any Hellenic registration fee with European Law, after the official launch of the amendment, is to acquire a “selective” character.

3.  No information at independent Merchants & Importers is provided, before applying to the dedicated committees, concerning the officially recognized  commercial value of the imported second hand European passenger cars during their first year of circulation in Greece. Hellenic Ministry of Financial Affairs has officially denied to Greek Independent Merchants any access to the relevant catalogues that include all officially accepted commercial values. These values are considered by the Hellenic State to be the base for imposing the appropriate registration fee, matching to every car model, once imported to the Hellenic market. By ignoring this information, which stands for the taxable value payable in advance ( before the final sale to the purchaser ), Greek Car Merchants & Importers cannot program massive imports of several favorite commercial European car models or schedule any budget for future stock supplies. This lack of initial knowledge results to the supply of only national stock for used cars at the expense of the competitive European ones.

4.  The amendment diverts both merchants and public to a pair of committees, since registration fee, implied by the existing –illegal by European Law- national taxation system, is not accepted by the potential Merchant/owner. One of those is not to be summoned timely, as already experienced by its up to date function. The result will be unavailability of all European stock bargains, since Greek national stock of used cars will be the only promptly deliverable one for the merchants. By selecting the choice of proposing the sale of a European used car, the Merchant & Importer is aware that his/her customer will experience a long time period of waiting. The prospect of such waiting always results to the canceling of the purchase. In case the Merchant objects to any judgment for amount of registration fee, proposed by the committee standing at the first level of the hierarchy, as the amendment states, applying at the higher level committee, means that the delivery of the disputable car model to the potential buyer is to delay more than 3 months. The consequence of this delay will be, at all times, resignation of the public from the prospective purchase of any European imported second hand  passenger car and total preference at the order of a piece among the existing national stock, since last choice is not combined with any delay in final delivery, after the intervention of some committee. This practice is obviously violating the European Court Decision on case C-375/95, which condemned all the above, after judging discrimination of European cars in favor of the National ones illegal.

5.  At the text of the amendment a brand new special “taxation” fee is mentioned (…“paravolo”…), the amount of which is to be fixed by Ministerial Declaration. This fee stands beyond any dispute and affect by the members of the Merchants’  companies, since the only factor responsible for its definition is the Minister himself. Obligation of paying this special “taxation fee” for accessing the committees is a provocative discrimination at the expense of European imported second hand cars comparing with the ones of national stock. By this way, every European car valued at the same commercial price with a similar model of the Hellenic national stock will always be more expensive for the potential Greek buyer.

  As you see, it is clearly obvious that the very amendment is not respecting at all the European Court Decision on case C-375/95, which condemned Greece for discrimination of European second hand imported passenger cars in favor of the national ones. This violation of the European Court Decision serves provocatively the banning of sales from the European second hand imported cars’ stock. As already mentioned in our previous letter, this practice has caused exceptional damage to our companies, while hundreds of them faced total destruction and collapsed.
  With the present letter we apply once more to the European Commission for condemning this illegal and tricky legal diversion of Hellenic Legislation and therefore HAAMI calls the Commission to impose the ultimate provisioned fines to Hellenic Government according to articles 226 & 228 of the European Treaty, in order to succeed the desired legal harmonization of national car-taxation system with European Law.  
  We remain at your disposal for every consultation and co-operation, while we present a translation* of all points in the amendment that reffer to the above text.
With honour

Evangelos Sarandethes
Gen. Manager of HAAMI
 Για να δείτε το πρωτότυπο έγγραφο, πατήστε εδώ