Καταγγελία του ΣΕΕΑΕ για ανοχή από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, παράνομης συμπεριφοράς κράτους μέλους της ΕΟΚ

Καλλιθέα, 30/9/2002
Αρ. πρωτ.: 1486
 
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΑΝΟΧΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΝΟΜΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ ΕΟΚ
Του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας που εδρεύει στην Καλλιθέα, οδό Ελ. Βενιζέλου 248, Τ.Κ. 17674
 
Κύριοι,
   Με την από 8 Φεβρουαρίου 2001 υπ΄ αριθ. P/2001/4015 καταγγελία που σας απηύθυνε ο Σύνδεσμός μας, παραπονεθήκαμε κατά της Ελληνικής Κυβέρνησης για παραβίαση της απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου στην υπόθεση C-375/95 και γενικότερα μη συμμόρφωση προς την κοινοτική νομοθεσία (άρθρ. 25, 27 και 28 Συνθήκης ΕΟΚ), δεδομένου ότι οι διατάξεις του ν. 2682/1999, όπως κωδικοποιήθηκε με τον ν. 2960/2001 (Τελωνειακός Κώδικας), συνιστούν φορολογική επιβάρυνση ισοδυνάμου αποτελέσματος (άρθρο 25συνθΕΟΚ) και είναι αντίθετες με το άρθρο 90 Συνθ. ΕΟΚ, αφού εισάγουν διακρίσεις στα αυτοκίνητα της οδηγίας 94/12 από 1/1/2001 σε σχέση με τα υπάρχοντα αυτοκίνητα της ίδιας κατηγορίας στην Ελλάδα πριν την 1/1/2001, τα οποία είχαν διαφορετική φορολογική αντιμετώπιση (αφού επιβαρύνθηκαν με τις νέες διατάξεις με Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης κατά 100%).
   Συγκεκριμένα, ο ν. 2960/2001, που προσδιορίζει τη μείωση του φόρου επί των εισαγομένων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με βάση ορισμένο ποσοστό επί της αξίας των ομοειδών καινούργιων αυτοκινήτων, χωρίς να λαμβάνει υπόψη την πραγματική απόσβεση της αξίας του οχήματος, ενέχει δυσμενή φορολογική διάκριση σε βάρος των αυτοκινήτων που εισάγονται μεταχειρισμένα και αντιβαίνει στο άρθρο 95 της Συνθήκης, διότι ο φόρος δεν υπολογίζεται βάσει της πραγματικής εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων οχημάτων.
   Το σύστημα αυτό επιβάλλει κατάφωρη υπερφορολόγηση των οχημάτων αυτών σε σχέση προς το κατάλοιπο του τέλους εγγραφής στα μητρώα που εναπομένει στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που είναι ήδη εγγεγραμμένα στα εθνικά μητρώα και αγοράζονται στην εγχώρια αγορά, ασχέτως της παλαιότητας και της φθοράς τους.
   Οι εν λόγω διατάξεις συνιστούν και μέτρα ισοδυνάμου αποτελέσματος που κατατείνουν σε ποσοτικούς περιορισμούς επί των εισαγωγών, εμποδίζοντας τις ενδοκοινοτικές συναλλαγές κατ’ άρθρ. 28 ΣυνθΕΟΚ.
   Παρότι είχατε υποχρέωση να επιληφθείτε άμεσα επί του θέματος, προκειμένου η Ελληνική Δημοκρατία να προσαρμόσει την νομοθεσία της σύμφωνα με την κοινοτική, και με τις αποφάσεις του ΔΕΚ μεταξύ των οποίων και η πρόσφατη απόφαση επί της υπ΄ αριθ. C-393/98 υπόθεσης, με καθυστέρηση από τον Φεβρουάριο του 2001, μόλις τον Απρίλιο του 2002 ενεργήσατε κατά της Ελλάδος και αποστείλατε την υπ΄ αριθ. 1991/0779 Α όχληση για παραβίαση της απόφασης του Δικαστηρίου στην υπόθεση C-375/95, και επίσης αποστείλατε την υπ΄ αριθ. 2002/2098 όχληση κατόπιν της έκδοσης της απόφασης επί της υπ΄ αριθ. C-393/98 υπόθεσης.
   Παρά το γεγονός ότι η Ελληνική Κυβέρνηση δεν απήντησε επί των ως άνω οχλήσεων, δεν έχετε ακόμα συντάξει αιτιολογημένη γνώμη, καλώντας ταυτόχρονα την Ελληνική Δημοκρατία να συμμορφωθεί εντός ορισμένης προθεσμίας.
   Δεδομένου ότι το ζήτημα είναι εξαιρετικά σοβαρό, πιστεύουμε ότι η Επιτροπή θα έπρεπε όχι μόνο να έχει άμεσα αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη προς την Ελληνική Κυβέρνηση, θέτοντας μάλιστα και συντομότατη προθεσμία, αλλά να ασκήσει και προσφυγή ενώπιον του ΔΕΚ, με αίτημα την διαπίστωση της παραβάσεως, και παράλληλα να ζητήσει από το Δικαστήριο και την λήψη προσωρινών μέτρων κατ΄ άρθρ. 243 (πρώην 186) ΣυνθΕΟΚ.
 
Καλλιθέα, 24/09/2002
Με τιμή
      Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                  Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΛΟΥΚΑΣ ΒΑΣΙΛΗΑΣ                              ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΥΡΑΤΣΟΣ
 
Για να δείτε το πρωτότυπο έγγραφο, πατήστε εδώ