Απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στον ΣΕΕΑΕ για την υπόθεση 2012/4193

 

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΗ ΕΝΩΣΗ
Έμμεση φορολογία και φορολογική διαχείριση
Έλεγχος της εφαρμογής του δικαίου της EE και των κρατικών ενισχύσεων/της έμμεσης φορολογίας
 
Βρυξέλλες,  17-2-2014
TAXUD ??/ D(2014) 417998
SK/cs - IN/C/12/4193/ PL/info-class-EL

Αρμόδια υπάλληλος:
κα Σύλβια Κοτανίδου : (+32-2) 2 29 54389
 
Προς:
κ. Απόστολο Πετιμεζά
Ελληνική Ένωση Εμπόρων Αυτοκινήτων & Εισαγωγείς
Ελευθερίου Βενιζέλου 248
17675 Καλλιθέα  Ελλάδα
e-mail: info@seeae.gr
   
Θέμα: Ο φάκελος σας EU Pilot 2462/1l/TAXU, νυν διαδικασία παράβασης 2012/4193 όσον αφορά τον ελληνικό φόρο πολυτελείας στα οχήματα 
 
Αξιότιμε κ. Πετιμεζά,  

Αναφέρομαι στην καταγγελία σας της 24ης Δεκεμβρίου 2010. Όπως ανέφερα στην τελευταία επιστολή μου της 12ης Δεκεμβρίου 2012, οι υπηρεσίες μου είχαν πραγματοποιήσει διαβούλευση στο πλαίσιο της πρότυπης διαδικασίας EE (EU PILOT 2462/11/ΤAXU) για την επιβολή του φόρου πολυτελείας στα επιβατικά αυτοκίνητα.

Στη συνέχεια, η Επιτροπή κίνησε διαδικασία επί παραβάσει η οποία έλαβε τον αριθμό αναφοράς 2012/4193, ενώ συνέχισε τη διαβούλευση με τις ελληνικές αρχές προκειμένου να αρθεί η παράβαση του δικαίου της EE.
Καταρχάς, η Επιτροπή είχε επισημάνει ότι ο τρόπος με τον οποίο το άρθρο 17 του νόμου 3833/2010 καθόρισε τη φορολογητέα βάση και τον φορολογικό συντελεστή που ισχύει για τα καινούργια και μεταχειρισμένα οχήματα για την επιβολή του φόρου πολυτελείας δεν απέκλειε μια υψηλότερη φορολόγηση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που μεταφέρονται στην Ελλάδα από άλλο κράτος μέλος σε σύγκριση με τα εγχώρια οχήματα που ήδη υπάρχουν στην ελληνική αγορά. Δεύτερον, με την επιβολή φόρου πολυτελείας στα μεταχειρισμένα οχήματα που προέρχονται από άλλα κράτη μέλη μετά την καθιέρωση του φόρου πολυτελείας υπήρχε κίνδυνος υψηλότερης φορολογικής επιβάρυνσης των οχημάτων της EE σε σχέση με οχήματα που υπάρχουν ήδη στην εγχώρια αγορά, τα οποία δεν επιβαρύνονται με τον φόρο πολυτελείας.

Έπειτα από αρκετές διαβουλεύσεις με τις ελληνικές αρχές, είμαι στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσω ότι οι ελληνικές αρχές αναθεώρησαν τη νομοθεσία που ισχύει για τον φόρο πολυτελείας, και συγκεκριμένα τον νόμο 3833/2010, όπως τροποποιήθηκε, και έκαναν ορισμένες αλλαγές.

Πρώτον, με το άρθρο 21 του νόμου 4110/2013 (ΦΕΚ 17Α, της 23.01.2013, σ. 280) τροποποιήθηκε το άρθρο 17 του νόμου 3833/2010 κατά τρόπο ώστε, όσον αφορά τον φόρο πολυτελείας, η φορολογητέα βάση και ο συντελεστής φορολογίας των μεταχειρισμένων οχημάτων να είναι οι ίδιοι με εκείνους που ισχύουν για τα καινούργια οχήματα.

Δεύτερον, με το άρθρο 6 του νόμου 4211/2013 (ΦΕΚ 256/Α της 28.11.2013, σ. 4411) τροποποιήθηκε περαιτέρω το άρθρο 17 του νόμου 3833/2010, έτσι ώστε ο φόρος πολυτελείας δεν θα εφαρμόζεται σε οχήματα που είναι ταξινομημένα σε άλλο κράτος μέλος της EE, πριν από την καθιέρωση του φόρου πολυτελείας στην Ελλάδα (π.χ. όπως διευκρίνισαν οι εν λόγω αρχές, πριν από τις 4 Μαρτίου 2010). Αυτό σημαίνει ότι τα οχήματα που είχαν ταξινομηθεί πριν από τις 4 Μαρτίου 2010 σε άλλο κράτος μέλος δεν θα επιβαρύνονται με τον φόρο πολυτελείας, όταν πρόκειται να ταξινομηθούν στην Ελλάδα.

Λαμβανομένων υπόψη των ανωτέρω τροποποιήσεων, φαίνεται ότι η ελληνική νομοθεσία, όπως τροποποιήθηκε, έχει τώρα εναρμονισθεί με τη νομοθεσία της Ένωσης, και ως εκ τούτου, υπό το πρίσμα των ανωτέρω, προτείνω, με τη σύμφωνη γνώμη της Νομικής Υπηρεσίας της Επιτροπής, το κλείσιμο του φακέλου σας (2012/4193).
 
Με τιμή,
Micole Wieme
Προϊσταμένη διοικητικής μονάδας
 
Υποσέλιδο:
Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Β- 1049 Bruxelles/Europese Commissie, Β-1049 Brussels — Belgium. Τηλέφωνο: (32-2) 299 11 11.
Γραφείο: SPA3 5/14. Τηλέφωνο: απευθείας σύνδεση (32-2) 2958262. Φαξ: (32-2) 2921974.
Ref. Ares(2014)389371 - 17/02/2014
 
Για να δείτε το πρωτότυπο έγγραφο, παρακαλώ πατήστε εδώ.