Μαγνήτης σαράβαλων η Ελλάδα

Εχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο η κατάσταση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη χώρα μας.
Η Ελλάδα έχει γίνει πλέον μαγνήτης των πιο ταλαιπωρημένων και κακοσυντηρημένων αυτοκινήτων της Ευρώπης, μετά και την αλλαγή της νομοθεσίας και τη μείωση των δασμών. Κυρίως σε ό,τι αφορά τα μικρά diesel, η σχεδόν μηδενική προσφορά μικρών μεταχειρισμένων diesel της εγχώριας αγοράς, σε συνδυασμό με την τεράστια ζήτηση, έχει αυξήσει τις εισαγωγές κατά 150%, ενώ η ποιότητα των περισσότερων αυτοκινήτων που έρχονται στην Ελλάδα είναι αμφίβολη και κατά συνέπεια ιδιαίτερα επικίνδυνη για όλους εκείνους που κυκλοφορούν στους δρόμους.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ολα ξεκίνησαν όταν το υπουργείο Οικονομικών αποφάσισε (για άλλους εξαναγκάστηκε από την Ε.Ε.) να μειώσει τους δασμούς. Η μείωση μπορεί να ξεπεράσει και το 80%, ενώ αν υπολογίσει κανείς ότι η φορολογητέα αξία μειώνεται περαιτέρω ποσοστιαία με χρήση συντελεστή 0,30 για κάθε επιπλέον 500 χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί από τον ετήσιο μέσο όρο των 15.000 km, τότε οι δασμοί στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα μειώνονται ακόμη περισσότερο.

Κάποιοι έμποροι, λοιπόν, θέλοντας να έχουν προτάσεις για όλα τα βαλάντια και να μη χάσουν τον πελάτη, προτείνουν στον υποψήφιο αγοραστή την εισαγωγή αυτοκινήτου από το εξωτερικό, σε τιμές ιδιαίτερα χαμηλές. Οι περισσότεροι (όχι όλοι), θέλοντας να πληρώνουν χαμηλότερους δασμούς, αυξάνουν ηλεκτρονικά με όσα περισσότερα χιλιόμετρα τα αυτοκίνητα αυτά. Το όχημα έρχεται στη χώρα μας και αφού το συμμαζέψουν, το γυαλίσουν και ρίξουν τα χιλιόμετρα, συνήθως στο όριο που επιθυμεί ο υποψήφιος αγοραστής, το πουλάνε.

Διευκρινίζω ότι σε καμία περίπτωση δεν είμαι αντίθετος στο να υπάρχει και αυτή η επιλογή, του οικονομικότερου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Ομως έχει πλέον αποδειχτεί ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων ο κόσμος πληρώνει πολλά περισσότερα για ένα αυτοκίνητο που αξίζει πολύ λιγότερο και που δεν έχει εικόνα για τη χρήση που του έχει γίνει, για τις ζημιές που έχει βγάλει αλλά και για τα πραγματικά χιλιόμετρα που έχουν γίνει με αυτό.

Επ’ αυτού, λοιπόν, θα πρέπει άμεσα να υπάρξει προστασία των καταναλωτών από το κράτος, αλλά και από τους υγιείς εμπόρους του συγκεκριμένου κλάδου.
Του Τάκη Τρακουσέλλη
Πηγή: http://www.protothema.gr/blogs/blogger/post/435303/magnitis-saravalon-i-ellada/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ 04/04/2025 - Ο Κωνσταντίνος Σμπαρούνης, μέλος Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος, μιλάει στο κανάλι της «Ν» ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι είπε για τους δασμούς Trump ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου του ΕΚ ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποια εταιρεία αυτοκινήτων και πως θα γλιτώσει τους επιπλέον δασμούς στις ΗΠΑ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι έχει προκαλέσει στην αγορά ηλεκτρικών ΙΧ η πτώση της Tesla; ΣΕΕΑΕ Carpress - Επίσημο! Τέλος η ατιμωρησία στην ΕΕ – Τι αποφασίστηκε; ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποιος είναι ο νέος Γενικός στη Διεύθυνση Μεταφορών Αττικής; ΣΕΕΑΕ Carpress - Αυτή είναι η νέα ταρίφα για το «γρηγορόσημο» από Διεύθυνση Μεταφορών! ΣΕΕΑΕ 28/03/2025 Δήλωση Προέδρου του ΣΕΕΑΕ, Κυράτσου Κων/νου, στο LiveNews στο MEGA ΣΕΕΑΕ 28/03/2025 Συνέντευξη Προέδρου του ΣΕΕΑΕ, Κων/νου Κυράτσου, στο ΠΡΩΤΟ ΠΡΩΙΝΟ by parapolitika901 ΣΕΕΑΕ 27/03/2025 Δήλωση Προέδρου του ΣΕΕΑΕ, Κυράτσου Κων/νου, στο Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων στο MEGA ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποια χώρα επέβαλε οικολογικό πρόστιμο στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Επιδότηση για αντικατάσταση των παλαιών φορτηγών ζήτησε η Ελλάδα