Δεν ισχύουν οι πινακίδες «ΔΟΚ» για ΙΧ στα οποία έχουν κατατεθεί οι πινακίδες με βάση νόμο του 1953 του Βασιλιά Παύλου!
Μόνο με πινακίδες Μ επιτρέπεται η κυκλοφορία των χιλιάδων αυτοκινήτων που έχουν στις εκθέσεις τους με κατατεθειμένες πινακίδες κυκλοφορίας οι έμποροι σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου Οικονομικών που δημοσιεύει το «Autobusiness».
Ειδικότερα το θέμα προέκυψε μετά από ερώτηση του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) προς το υπουργείο Οικονομικών σχετικά με τη χρήση των πινακίδων «ΔΟΚ» που έχουν όλες οι εμπορίες αυτοκινήτων και τις χρησιμοποιούσαν στα αυτοκίνητα που είχαν στις εκθέσεις τους.
Ωστόσο η απάντηση του υπουργείου ανατρέπει όλα τα μέχρι σήμερα δεδομένα καθώς ξεκάθαρα τους ενημερώνει πως απαγορεύεται η χρήση πινακίδων «ΔΟΚ» σε ενάριθμα αυτοκίνητα (που έχουν πινακίδες κυκλοφορίας) αλλά έχουν κατατεθεί με την αιτιολογία της «Προσωρινής Ακινησίας».
Μάλιστα στην έγγραφη απάντηση του υπουργείου Οικονομικών αναγράφεται χαρακτηριστικά πως: «Η χορήγηση της δοκιμαστικής άδειας κυκλοφορίας αυτοκινήτων οχημάτων στις εν γένει επιχειρήσεις εμπορίας αυτοκινήτων οχημάτων αφορά μεν στη δοκιμή αυτοκινήτων με σκοπό την πώληση αυτών, όχι όμως ενάριθμων, ευρισκομένων σε κατάσταση «φορολογικής ακινησίας», για τη δοκιμή των οποίων προβλέπεται ρητά η χορήγηση από τον προϊστάμενο της κατά περίπτωση αρμόδιας Δ.Ο.Υ., της προσωρινής άδειας κυκλοφορίας «Μ» ισχύος μέχρι δύο συνεχόμενων ημερολογιακών ημερών το μήνα».
Μάλιστα στο έγγραφο απάντηση του υπουργείου Οικονομικών προς το ΣΕΕΑΕ μνομονεύεται και η διάταξη νόμου του 1953 που υπογράφει ο Βασιλεύς Παύλος (διάταξη 23 του νόμου 2367/1953) βάσει της οποίας οι κατασκευαστές, έμποροι και οι εν γένει αντιπρόσωποι πώλησης αυτοκινήτων οχημάτων δικαιούνται να κυκλοφορήσουν αποκλειστικά για δοκιμή τα προς πώληση αυτοκίνητα αφού καταβάλλουν τα νόμιμα Ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.
Περαιτέρω με τις διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 22 του νόμου 2367/1953 περί ακινησίας, όπως ισχύουν, επιτρέπεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις η κυκλοφορία αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας με προσωρινή άδεια και μέχρι 2 ημέρες το μήνα. Οι περιπτώσεις αυτές είναι για τα ενάριθμα (με πινακίδες) αυτοκίνητα που βρίσκονται σε ακινησία σύμφωνα και με την εγκύκλιο 1109354/1188/Τ.&Ε.Φ./ΠΟΛ1132/3-12-2003, η δοκιμή, η επισκευή ή η πώληση αυτών καθώς επίσης σύμφωνα με την ΠΟΛ 1050/15-3-2001 κεφάλαιο 4ο, η παράδοση του οχήματος στις εγκαταστάσεις της ΕΔΟΕ. Η προσωρινή άδεια χορηγείται αποκλειστικά και μόνο από τον προϊστάμενο της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. Αφού καταβληθούν τα ανάλογα Τέλη Κυκλοφορίας, τα οποία σήμερα ανέρχονται στο ποσό των 4 ευρώ ανά ημέρα, ανεξάρτητα από το είδος του αυτοκινήτου ή της μοτοσικλέτας. (άρθρο 35 ν.3986, ΦΕΚ 152Α')
Επίσης στην παράγραφο 3 περίπτωση δ, της εγκυκλίου ΠΟΛ 1132/3-12-2003 αναφέρεται ότι: «με την επιφύλαξη τυχόν άλλων διατάξεων αρμοδιότητας υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών η οδήγηση οχήματος, για το οποίο χορηγήθηκε προσωρινή άδεια κυκλοφορίας, επειδή από το νόμο (παρ. 7 άρθρο 22 του ν. 2367/1953) δεν γίνεται διάκριση, είναι δυνατή όχι μόνο από τον κύριο του οχήματος αλλά και από τρίτο πρόσωπο, με την προϋπόθεση βέβαια, ότι το αυτοκίνητο κυκλοφορεί αποκλειστικά για τους λόγους τους οποίους εκδόθηκε η προσωρινή άδεια κυκλοφορίας».
Χάος στις εμπορίες ΙΧ
Η «ακύρωση» των πινακίδων «ΔΟΚ» έχει αναστατώσει όλες τις εισαγωγικές και εμπορικές επιχειρήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα καθώς δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ούτε αυτές για την επίδειξη χιλιάδων ακινητοποιημένων οχημάτων που βρίσκονται στις εκθέσεις ενώ παράλληλα δεν μπορεί να γίνει καμία μεταβίβαση σε αυτοκίνητα που βρίσκονται σε προσωρινή ακινησία αν δεν προσκομιστεί το ασφαλιστήριο συμβόλαιο και βέβαια καταβληθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας.
Στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου μιλώντας στο «Autobusiness» σχετικά με το θέμα των πινακίδων «ΔΟΚ» ανέφεραν μεταξύ άλλων πως: «Δεν είναι δυνατόν εν έτη 2014 στελέχη του υπουργείου Οικονομικών να εμφανίζουν νόμο του 1953 τον οποίο έχει υπογράψει ο Βασιλεύς Παύλος βάσει του οποίου απαγορεύεται η χρήση πινακίδων ΔΟΚ σε οχήματα που βρίσκονται σε φορολογική ακινησία. Το 1953 στην Ελλάδα κυκλοφορούσα κάρα και ποδήλατα με πινακίδες κυκλοφορίας και βέβαια από τότε έχουν περάσει πάνω από 60 χρόνια και δεν είναι δυνατό να ισχύουν ακόμη οι νόμοι για τα κάρα, τα άλογα και τα ποδήλατα! Πρέπει άμεσα το υπουργείο Οικονομικών να αντιληφθεί τη σοβαρότητα της κατάστασης καθώς εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα βρίσκονται ακινητοποιημένα στις εκθέσεις αυτοκινήτων για επίδειξη και πώληση. Πρέπει το υπουργείο Οικονομικών επιτέλους να αντιληφθεί πως ο κλάδος εμπορίας αυτοκινήτων έχει υποστεί το μεγαλύτερο πλήγμα από άλλους κλάδους και όλες αυτές οι σπασμωδικές κινήσεις τους θα οδηγήσουν σε λουκέτο και άλλες επιχειρήσεις. Παράλληλα δεν είναι δυνατόν να ζητούν από τις εμπορίες αυτοκινήτων να καταβάλουν 4 ευρώ την ημέρα για την προμήθεια των πινακίδων Μ με όριο τις 2 ημέρες ανά μήνα καθώς από τη μία μεριά το κόστος είναι υπερβολικό αν συνυπολογίσει κανείς και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο των 2 ημερών ενώ από την άλλη μεριά αν σε ένα αυτοκίνητο που βρίσκεται σε έκθεση υπάρξουν πολλοί ενδιαφερόμενοι και το συγκεκριμένο όχημα έχει κινηθεί για 2 ημέρες τότε δεν μπορεί να κινηθεί και πάλι εντός του μήνα.».
Πάντως ο κ. Κυράτσος επισημαίνει επίσης πως όλα τα παραπάνω δεν θα πρέπει να παραξενεύουν κανέναν καθώς από τη στιγμή που οι πωλήσεις αυτοκινήτων έχουν επιστρέψει στα επίπεδα της δεκαετίας του '50 θα πρέπει να ισχύουν και οι τότε νόμοι.
www.autoaffairs.gr
http://www.autoaffairs.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=481:2014-01-17-12-04-17&catid=36:news&Itemid=27
Ειδικότερα το θέμα προέκυψε μετά από ερώτηση του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) προς το υπουργείο Οικονομικών σχετικά με τη χρήση των πινακίδων «ΔΟΚ» που έχουν όλες οι εμπορίες αυτοκινήτων και τις χρησιμοποιούσαν στα αυτοκίνητα που είχαν στις εκθέσεις τους.
Ωστόσο η απάντηση του υπουργείου ανατρέπει όλα τα μέχρι σήμερα δεδομένα καθώς ξεκάθαρα τους ενημερώνει πως απαγορεύεται η χρήση πινακίδων «ΔΟΚ» σε ενάριθμα αυτοκίνητα (που έχουν πινακίδες κυκλοφορίας) αλλά έχουν κατατεθεί με την αιτιολογία της «Προσωρινής Ακινησίας».
Μάλιστα στην έγγραφη απάντηση του υπουργείου Οικονομικών αναγράφεται χαρακτηριστικά πως: «Η χορήγηση της δοκιμαστικής άδειας κυκλοφορίας αυτοκινήτων οχημάτων στις εν γένει επιχειρήσεις εμπορίας αυτοκινήτων οχημάτων αφορά μεν στη δοκιμή αυτοκινήτων με σκοπό την πώληση αυτών, όχι όμως ενάριθμων, ευρισκομένων σε κατάσταση «φορολογικής ακινησίας», για τη δοκιμή των οποίων προβλέπεται ρητά η χορήγηση από τον προϊστάμενο της κατά περίπτωση αρμόδιας Δ.Ο.Υ., της προσωρινής άδειας κυκλοφορίας «Μ» ισχύος μέχρι δύο συνεχόμενων ημερολογιακών ημερών το μήνα».
Μάλιστα στο έγγραφο απάντηση του υπουργείου Οικονομικών προς το ΣΕΕΑΕ μνομονεύεται και η διάταξη νόμου του 1953 που υπογράφει ο Βασιλεύς Παύλος (διάταξη 23 του νόμου 2367/1953) βάσει της οποίας οι κατασκευαστές, έμποροι και οι εν γένει αντιπρόσωποι πώλησης αυτοκινήτων οχημάτων δικαιούνται να κυκλοφορήσουν αποκλειστικά για δοκιμή τα προς πώληση αυτοκίνητα αφού καταβάλλουν τα νόμιμα Ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.
Περαιτέρω με τις διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 22 του νόμου 2367/1953 περί ακινησίας, όπως ισχύουν, επιτρέπεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις η κυκλοφορία αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας με προσωρινή άδεια και μέχρι 2 ημέρες το μήνα. Οι περιπτώσεις αυτές είναι για τα ενάριθμα (με πινακίδες) αυτοκίνητα που βρίσκονται σε ακινησία σύμφωνα και με την εγκύκλιο 1109354/1188/Τ.&Ε.Φ./ΠΟΛ1132/3-12-2003, η δοκιμή, η επισκευή ή η πώληση αυτών καθώς επίσης σύμφωνα με την ΠΟΛ 1050/15-3-2001 κεφάλαιο 4ο, η παράδοση του οχήματος στις εγκαταστάσεις της ΕΔΟΕ. Η προσωρινή άδεια χορηγείται αποκλειστικά και μόνο από τον προϊστάμενο της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. Αφού καταβληθούν τα ανάλογα Τέλη Κυκλοφορίας, τα οποία σήμερα ανέρχονται στο ποσό των 4 ευρώ ανά ημέρα, ανεξάρτητα από το είδος του αυτοκινήτου ή της μοτοσικλέτας. (άρθρο 35 ν.3986, ΦΕΚ 152Α')
Επίσης στην παράγραφο 3 περίπτωση δ, της εγκυκλίου ΠΟΛ 1132/3-12-2003 αναφέρεται ότι: «με την επιφύλαξη τυχόν άλλων διατάξεων αρμοδιότητας υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών η οδήγηση οχήματος, για το οποίο χορηγήθηκε προσωρινή άδεια κυκλοφορίας, επειδή από το νόμο (παρ. 7 άρθρο 22 του ν. 2367/1953) δεν γίνεται διάκριση, είναι δυνατή όχι μόνο από τον κύριο του οχήματος αλλά και από τρίτο πρόσωπο, με την προϋπόθεση βέβαια, ότι το αυτοκίνητο κυκλοφορεί αποκλειστικά για τους λόγους τους οποίους εκδόθηκε η προσωρινή άδεια κυκλοφορίας».
Χάος στις εμπορίες ΙΧ
Η «ακύρωση» των πινακίδων «ΔΟΚ» έχει αναστατώσει όλες τις εισαγωγικές και εμπορικές επιχειρήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα καθώς δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ούτε αυτές για την επίδειξη χιλιάδων ακινητοποιημένων οχημάτων που βρίσκονται στις εκθέσεις ενώ παράλληλα δεν μπορεί να γίνει καμία μεταβίβαση σε αυτοκίνητα που βρίσκονται σε προσωρινή ακινησία αν δεν προσκομιστεί το ασφαλιστήριο συμβόλαιο και βέβαια καταβληθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας.
Στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου μιλώντας στο «Autobusiness» σχετικά με το θέμα των πινακίδων «ΔΟΚ» ανέφεραν μεταξύ άλλων πως: «Δεν είναι δυνατόν εν έτη 2014 στελέχη του υπουργείου Οικονομικών να εμφανίζουν νόμο του 1953 τον οποίο έχει υπογράψει ο Βασιλεύς Παύλος βάσει του οποίου απαγορεύεται η χρήση πινακίδων ΔΟΚ σε οχήματα που βρίσκονται σε φορολογική ακινησία. Το 1953 στην Ελλάδα κυκλοφορούσα κάρα και ποδήλατα με πινακίδες κυκλοφορίας και βέβαια από τότε έχουν περάσει πάνω από 60 χρόνια και δεν είναι δυνατό να ισχύουν ακόμη οι νόμοι για τα κάρα, τα άλογα και τα ποδήλατα! Πρέπει άμεσα το υπουργείο Οικονομικών να αντιληφθεί τη σοβαρότητα της κατάστασης καθώς εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα βρίσκονται ακινητοποιημένα στις εκθέσεις αυτοκινήτων για επίδειξη και πώληση. Πρέπει το υπουργείο Οικονομικών επιτέλους να αντιληφθεί πως ο κλάδος εμπορίας αυτοκινήτων έχει υποστεί το μεγαλύτερο πλήγμα από άλλους κλάδους και όλες αυτές οι σπασμωδικές κινήσεις τους θα οδηγήσουν σε λουκέτο και άλλες επιχειρήσεις. Παράλληλα δεν είναι δυνατόν να ζητούν από τις εμπορίες αυτοκινήτων να καταβάλουν 4 ευρώ την ημέρα για την προμήθεια των πινακίδων Μ με όριο τις 2 ημέρες ανά μήνα καθώς από τη μία μεριά το κόστος είναι υπερβολικό αν συνυπολογίσει κανείς και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο των 2 ημερών ενώ από την άλλη μεριά αν σε ένα αυτοκίνητο που βρίσκεται σε έκθεση υπάρξουν πολλοί ενδιαφερόμενοι και το συγκεκριμένο όχημα έχει κινηθεί για 2 ημέρες τότε δεν μπορεί να κινηθεί και πάλι εντός του μήνα.».
Πάντως ο κ. Κυράτσος επισημαίνει επίσης πως όλα τα παραπάνω δεν θα πρέπει να παραξενεύουν κανέναν καθώς από τη στιγμή που οι πωλήσεις αυτοκινήτων έχουν επιστρέψει στα επίπεδα της δεκαετίας του '50 θα πρέπει να ισχύουν και οι τότε νόμοι.
www.autoaffairs.gr
http://www.autoaffairs.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=481:2014-01-17-12-04-17&catid=36:news&Itemid=27