Συνέντευξη του Γεν. Γραμματέα του ΣΕΕΑΕ, Κ. Κυράτσου στο Capital.gr
"Κλειδώνει" η παράταση του μέτρου της απόσυρσης
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Προς την παράταση του μέτρου της απόσυρσης προσανατολίζεται, για μία ακόμη χρονιά, το οικονομικό επιτελείο, υιοθετώντας τις εισηγήσεις των φορέων της αγοράς, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr. Η απόσυρση αυτοκινήτων, που ολοκληρώνεται στις 20 Δεκεμβρίου, συνέβαλε στη σταθεροποίηση της αγοράς αυτοκινήτου και δεδομένου ότι πρόκειται για ρύθμιση με ανύπαρκτο δημοσιονομικό βάρος η κυβέρνηση φέρεται να έχει αποφασίσει να τη διατηρήσει σε ισχύ.
«Είμαστε υπέρ της διατήρησης του μέτρου της απόσυρσης. Ωστόσο, θα πρέπει να διευρυνθεί και να συμπεριλάβει τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ώστε η αγορά να ενισχυθεί. Και αυτό διότι το μέτρο αυτό παρότι είναι σωστό, ενθαρρύνει τον αθέμιτο ανταγωνισμό ενώ έχει μικρή απήχηση στις χαμηλότερες εισοδηματικά πληθυσμιακές ομάδες» σημειώνει στο Capital.gr ο γενικός γραμματέας του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Κώστας Κυράτσος.
Υπενθυμίζεται ότι η διαδικασία της απόσυρσης αφορά αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας που θα αποσυρθούν μέχρι 20/12/2014, για τα οποία έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα μέχρι 31/12/2000 και για τα οποία έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου γίνεται η διαγραφή, καθώς και τυχόν οφειλομένων προηγουμένων ετών.
Θετικό πρόσημο
Ο κλάδος του αυτοκινήτου άφησε πίσω του τα χειρότερα κατά το 2014, σύμφωνα με όσα αναφέρουν στελέχη του, μιας και από τις αρχές της χρονιάς μέχρι σήμερα οι πωλήσεις καινούργιων Ι.Χ. καταγράφουν διψήφια άνοδο. Τον Ιανουάριο του 2014 οι πωλήσεις στα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά αυξήθηκαν σε ποσοστό 18%, με το κλίμα, βέβαια, να έχει ξεκινήσει να αντιστρέφεται από το τελευταίο τρίμηνο του 2013.
Αλλά και τον περασμένο Σεπτέμβριο, οι πωλήσεις καινούργιων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εξωτερικού παρουσίασαν 44,3%, συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2013. Στους δρόμους δηλαδή, κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 7.730 αυτοκίνητα (καινούρια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 5.356 που κυκλοφόρησαν τον Σεπτέμβριο του 2013.
Η άνοδος αυτή αποδίδεται, έως ένα βαθμό, στις εταιρικές πωλήσεις, ωστόσο φανερώνει ότι το κλίμα έχει αντιστραφεί και ότι η καταναλωτική εμπιστοσύνη πολύ αργά αλλά σταδιακά αποκαθίσταται. Πάντως, παρά τις καλές -αριθμητικά- επιδόσεις, η αγορά αυτοκινήτου παραμένει στη μέγγενη.
Όπως εξηγεί ο κ. Κυράτσος, τα ποσοστά κέρδους των εταιρειών έχουν συμπιεστεί και οι τιμές έχουν μειωθεί. Ως αποτέλεσμα, η αύξηση των πωλήσεων δεν συνεπάγεται απαραίτητα ενίσχυση του κύκλου εργασιών ή κερδοφορίας.
Πηγή :www.capital.gr
http://www.capital.gr/News.asp?id=2132455