Θέση του Προέδρου του ΣΕΕΑΕ για την άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης

Επιτέλους μετά από 20 χρόνια, έγινε η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης.
Επιτέλους οι κάτοικοι των δύο μεγαλουπόλεων και των περιχώρων τους θα μπορούν, να επιλέξουν το αυτοκίνητο που θεωρούν ότι καλύπτει καλύτερα τις ανάγκες μετακίνησης τους, με πετρελαιοκινητήρα ή με βενζινοκινητήρα. Θετικά μεν, αλλά και με έντονο προβληματισμό
Όπως είναι γνωστό η εν μέρει απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αποτελούσε πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία.
Είχε τις ρίζες της πολλά χρόνια πίσω κι αν τότε είχε μια βάση ως λογική, σήμερα τα δεδομένα έχουν αλλάξει.
Η εξέλιξη της  τεχνολογίας να έχει καταστήσει τους πετρελαιοκινητήρες λιγότερο ρυπογόνους από τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες.


Αναμφίβολα, η απαγόρευση που δικαίως υπεγράφη τη δεκαετία του ’80 ήταν άκαιρη.
Τα δεδομένα εδώ και χρόνια, έχουν αλλάξει.
Οι ντίζελ κινητήρες είναι πλέον πολύ πιο πράσινοι από τους βενζίνης και σαφώς πιο οικονομικοί σε κατανάλωση.
Ο ντίζελ κινητήρας δεν παράγει σχεδόν καθόλου μονοξείδιο του άνθρακα.
 


Από την άλλη, το επιχείρημα της αυξημένης εκπομπής μικροσωματιδίων  (καπνού δηλαδή), που ήταν το βασικότερο επιχείρημα όλων όσοι αντιτίθενται στην απελευθέρωση των συγκεκριμένων κινητήρων, έχει καταρριφθεί για τα καλά.


Τα νέα ενεργά φίλτρα που χρησιμοποιούνται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, έχουν περιορίσει στο ελάχιστο τις εκπομπές τους.

Σήμερα οι βασικές  πηγές ρύπανσης της ατμόσφαιρας στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα είναι,  τα κακοσυντηρημένα πετρελαιοκίνητα φορτηγά και το μεγάλης ηλικίας  πάρκο κυκλοφορούντων και κακοσυντηρημένων επιβατηγών αυτοκινήτων.
Όπως γνωρίζουμε  στην ΕΕ ο στόλος των πετρελαιοκίνητων ΙΧ είναι παραπλήσιος των βενζινοκίνητων τη στιγμή που στην Ελλάδα η αναλογία είναι 96-4 υπέρ των βενζινοκίνητων που καταναλώνουν σαφώς περισσότερο!

Οι πετρελαιοκινητήρες  καίνε τουλάχιστον 30% λιγότερο και αντίστοιχα μειωμένες είναι οι εκπομπές CO2.
Έχουν επίσης μικρότερες απαιτήσεις συντήρησης, μεγάλη διάρκεια ζωής ενώ η εξαιρετική ροπή που αναπτύσσουν τους κάνει ιδανικούς για οικονομική οδήγηση.

Αρκετοί είναι αυτοί που πιστεύουν πως οι πετρελαιοκινητήρες υστερούν σε ισχύ και πρέπει να είναι μεγάλου κυβισμού.
Αυτό είναι πλέον μύθος.
Αντιπαραβάλλοντας τις τεχνικές προδιαγραφές κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου εύκολα διαπιστώνουμε τι ισχύει σήμερα.
Όπως και να ’χει, η απελευθέρωση έπρεπε να γίνει και ο σύνδεσμος μας πολλά χρόνια τώρα έχει κάνει ιδιαίτερες προσπάθειες για αυτό. 
Όμως σε καμία περίπτωση δεν έγινε  για να βοηθήσει την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, κάτι που είναι δεδομένο πως δε θα συμβεί.
Η φοροεπιδρομή που δέχεται τα τελευταία χρόνια τόσο η κτήση όσο και η χρήση του αυτοκινήτου έχει τρομοκρατήσει τον Έλληνα ώστε σήμερα το τελευταίο πράγμα που είναι η αντικατάσταση του αυτοκινήτου του.
 
Το μόνο λοιπόν που θα καταφέρει αυτή τη στιγμή η δίκαιη (το τονίσουμε) απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης είναι να στρέψει κάποιους αποφασισμένους αγοραστές σε diesel κινητήρα.
Σε καμία περίπτωση, όμως, η αγορά δε θα σημειώσει γενική αύξηση των πωλήσεων και συνάμα τα έσοδα του κράτους θα παραμείνουν χαμηλά, όπως είναι σήμερα.
Για αυτό άλλωστε ως Σύνδεσμος ζητούμε την επέκταση της άρσης και για αυτοκίνητα που ανήκουν στην οδηγία εκπομπής καυσαερίων Euro4.
Αυτό θα έδινε την δυνατότητα εισαγωγής ελαφρώς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με diesel κινητήρα με πολλαπλά οφέλη.
Πρώτον θα έδινε την δυνατότητα εύκολης αντικατάστασης των παλαιών ενεργοβόρων αυτοκινήτων. Με λιγότερη δαπάνη και μικρότερο δανεισμό στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που ζούμε, θα μπορούσε να δοθεί η ευκαιρία σε πολλούς να περιορίσουν τα έξοδα μετακίνησης τους.
Θα στήριζε την επιχειρηματικότητα στην χειμαζόμενη αγορά αυτοκίνητου και θα έδινε ευκαιρία επιβίωσης σε χιλιάδες καταστήματα εμπορίας αυτοκινήτων.
Θα αναχαίτιζε το κύμα απολύσεων στον κλάδο.
Θα στήριζε και θα βελτίωνε τα δημόσια έσοδα.
Θα βελτίωνε σε πιο γρήγορους ρυθμούς  περιβαλλοντικές συνθήκες.
Έστω και έτσι μόνο με αισιοδοξία υποδεχόμαστε την άρση της απαγόρευσης.
Ο κλάδος της εμπορίας αυτοκινήτων είναι από τους σημαντικότερους της οικονομίας της χώρας με ιδιαίτερη συμμετοχή στην ανάπτυξη και στα έσοδα.
Ελπίζουμε η πολιτεία να συνεργαστεί μαζί μας, ώστε να αντιστρέψουμε την κατάσταση και να δώσουμε ελπίδα στην επιχειρηματικότητα στην απασχόληση και προϊόντα νέας τεχνολογίας στους Έλληνες καταναλωτές .
 


Ο πρόεδρος


Πετιμεζάς Απόστολος
 


 

 
 
 

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Δήλωση του πρόεδρου ΣΕΕΑΕ, κ. Κυράτσου Κων/νου στην NewsAuto. ΣΕΕΑΕ Δήλωση του Προέδρου ΣΕΕΑΕ, κ. Κων/νου Κυράτσου στο Βραδινό δελτίο του ΣΚΑΙ. ΣΕΕΑΕ Συνέντευξη του προέδρου ΣΕΕΑΕ, κ. Κων/νου Κυράτσου, στην εκπομπή "Συνδέσεις" στην ΕΡΤ 1. ΣΕΕΑΕ Συνέντευξη του Ευριπίδη Κωνσταντινίδη στην εκπομπή "Από τις έξι" με τον Δημήτρη Κοτταρίδη και Γιάννη Πιτταρά. ΣΕΕΑΕ Συνέντευξη του προέδρου ΣΕΕΑΕ, κ. Κυράτσου, στην εκπομπή του Θάνου Τζήμερου ΣΕΕΑΕ Συνέντευξη του προέδρου ΣΕΕΑΕ, κ. Κυράτσου, στο Alpha Radio 989, στην εκπομπή του κ. Γιακομή ΣΕΕΑΕ Συνέντευξη του προέδρου ΣΕΕΑΕ, κ. Κυράτσου, για την ηλεκτροκίνηση στο διαδικτυακό ενημερωτικό κανάλι Τpress, στην εκπομπή ELEC-News με τον Βασίλη Παπαδόπουλο. ΣΕΕΑΕ Συνέντευξη του προέδρου ΣΕΕΑΕ, κ. Κων/νου Κυράτσου, στην εκπομπή της κα. Ντούσκα, Κανάλι Ένα 90,4 fm ΣΕΕΑΕ Συνέντευξη του προέδρου ΣΕΕΑΕ, κ. Κων/νου Κυράτσου, στην εκπομπή "Σκάει είδηση" ΣΚΑΪ 100,3 ΣΕΕΑΕ Συνέντευξη του Προέδρου ΣΕΕΑΕ, Κων/νου Κυράτσου, στο WebRadio "Το GPS της επικαιρότητας ΕΡΤ" 09/02/2022. ΣΕΕΑΕ Συνέντευξη του προέδρου, κ. Κυράτσου, στο ACTION 24 ΣΕΕΑΕ Δήλωση του Προέδρου ΣΕΕΑΕ, κ. Κων/νου Κυράτσου στο Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων στον ALPHA, 17/10/2021