Υπόμνημα προς τον κο Π. Οικονόμου, Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών
Καλλιθέα, 05 / 09 /2011
Αρ. πρωτ:2055
Προς : κον Παντελή Οικονόμου
Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών
Υπουργείο Οικονομικών
Κύριε Υπουργέ,
Σχετικά με την επαναφορά των αντικειμενικών κριτηρίων φορολόγησης για τους ελεύθερους επαγγελματίες και επιτηδευματίες, που εξετάζει η κυβέρνηση και σε ότι αυτά αφορούν τον κλάδο μας, θα θέλαμε να λάβετε υπόψη σας τα παρακάτω.
Τόσο η γενική εμπορία καινούριων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, όσο και η αποκλειστική αντιπροσωπεία (…με καθετοποιημένες υπηρεσίες), διακρίνονται από σημαντικές ιδιαιτερότητες που θα πρέπει να τύχουν της προσοχής σας, σχετικά με τον προσδιορισμό των συνδυαστικών κριτηρίων.
Από πληροφορίες και δημοσιεύματα, διαβάζουμε ότι στον «δεκάλογο» των κριτηρίων που επεξεργάζονται, οι ομάδες εργασίες του υπουργείου, μεταξύ των άλλων προσδιοριστικών παραγόντων είναι : … το ύψος των αγορών, τα τετραγωνικά μέτρα των εγκαταστάσεων, το καταβαλλόμενο ή τεκμαρτό ενοίκιο της επαγγελματικής εγκατάστασης, το ύψος του τζίρου, αλά και την εμπορικότητα της περιοχής.
Τα πιο πάνω κριτήρια προσδιορίζουν την ιδιαιτερότητα του επαγγέλματος μας, αφού απαιτεί μεγάλες εγκαταστάσεις (…λόγου του όγκου των εμπορευμάτων), ο κύκλος εργασιών μας είναι μεγάλος (…λόγω της εμπορικής αξίας των προϊόντων), το αντίστοιχο καταβαλλόμενο μίσθωμα είναι ιδιαίτερα υψηλό, η εμπορικότητα της περιοχής είναι σημαντικός παράγοντας, ο κύκλος εργασιών είναι υψηλός, και όλα αυτά δεν προσδιορίζουν εξ ορισμού ιδιαίτερη κερδοφορία.
Αντιθέτως προσδιορίζουν οριακές όσο αφορά την επιβίωση τους επιχειρήσεις, που είναι οι μοναδικές που δεν έχουν καθορισμένο ποσοστό κέρδους (προμήθεια) και ειδικότερα τα τελευταία χρόνια αδυνατούν να ανταποκριθούν στις ανελαστικές τους δαπάνες και υπερχρεωμένες οδηγούνται στον αφανισμό.
Θεωρούμε λοιπόν σημαντικό όλα τα παραπάνω να τύχουν της προσοχής των υπευθύνων, ώστε αυτή τη φορά να επιτευχθεί η δημιουργία ενός δικαιότερου και αποτελεσματικότερου φορολογικού συστήματος για το επάγγελμα μας.
Είναι σημαντικό να σας τονίσουμε, ότι τρόπος άσκησης του επαγγέλματος εμπορίας αυτοκινήτων καινούριων και μεταχειρισμένων, εδώ και δύο δεκαετίες τουλάχιστον, δεν υποκρύπτει φοροδιαφυγή.
Απεναντίας και λόγω του τρόπου διακίνησης των προϊόντων, αλλά και λόγω του σημαντικού παράγοντα προώθησης των πωλήσεων μέσω χρηματοδότησης (τράπεζες), έχουν αποκλειστεί από τον χώρο όσοι είχαν την πρόθεση να φοροδιαφεύγουν.
Συμπληρωματικά, σε σχέση με την πρόθεση σας να καταργήσετε το φόρο πολυτελείας, ως ένα μέτρο που όχι μόνο δεν απέδωσε, αλλά στέρησε και έσοδα, σας παρακαλούμε να αποφασίσετε όσο το δυνατόν συντομότερα, γιατί ακόμα και οι δημοσιογραφικές αναφορές στο θέμα, αναχαιτίζουν το όποιο έστω και μικρό ενδιαφέρον των καταναλωτών.
Επίσης ένα θέμα το οποίο αναστέλλει το ενδιαφέρον αγοράς, με ότι αυτό συνεπάγεται για το δημόσια έσοδα και για το κύκλο εργασιών των καταστημάτων, είναι η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης.
Ως Σύνδεσμος έχουμε ζητήσει κατ επανάληψη την κατάργηση του περιορισμού, τη στιγμή που οι νέοι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες εκπέμπουν λιγότερους ρύπους από τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες .
Με την ευκαιρία της κατάθεσης του υπομνήματος θα θέλαμε να επαναφέρουμε και το θέμα του αποκλεισμού από τα κίνητρα της απόσυρσης των παλαιών αυτοκινήτων, των ελαφρώς μεταχειρισμένων νέας τεχνολογίας.
Σε κάθε περίπτωση είτε επιτρέψετε την πετρελαιοκίνηση και συμπεριλάβετε και αυτά τα καινούρια αυτοκίνητα στα κίνητρα αντικατάστασης, είτε αποφασίσετε παράταση του μέτρου, επιβάλλεται να μην αποκλείσετε αυτή τη φορά τα ελαφρώς νέας τεχνολογίας μεταχειρισμένα (εγχώρια ή εισαγόμενα οδηγίας euro5).
Έτσι ώστε να δώσετε διέξοδο στο αδιέξοδο που έχουν οδηγηθεί χιλιάδες πολύ μικρές, μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις του χώρου που υπερχρεωμένες προσπαθούν να επιβιώσουν.
Εκτός αυτού ως σύνδεσμος, έχουμε καταθέσει στο Υπουργείο την πρόταση μαςπου είναι η κατάργηση του φόρου πολυτελείας και είχαμε επισημάνει τις καταστροφικές συνέπειες που θα είχε η επιβολή του, στα δημόσια έσοδα, στην επιχειρηματικότητα και στην απώλεια θέσεων εργασίας.
Κλείνοντας επιτρέψτε μας να αναφερθούμε για μία ακόμα φορά στο πάγιο αίτημα του Συνδέσμου μας, την κατάργηση του τέλους ταξινόμησης των αυτοκινήτων.
Ένα μέτρο που θα συνεισφέρει τα μέγιστα στα δημόσια έσοδα (…αφού η αύξηση των πωλήσεων, θα αυξήσει κατακόρυφα τα έσοδα από φπα και θα υπερκαλύψει τα έσοδα του φόρου ταξινόμησης).
Εκτός αυτού θα σταθεροποιήσει την αγορά του αυτοκινήτου ώστε να υποστηριχθεί η επιχειρηματικότητα, και να σωθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Σε αντίθετη περίπτωση, εάν αποφασίσετε τον προσδιορισμό του τέλους ταξινόμησης, όχι βάσει φορολογητέας αξίας, αλλά βάσει εκπομπής ρύπων, θα δημιουργήσετε ένα τεράστιο πρόβλημα στην αγορά, αφού θα απαξιωθούν όλα τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα-εμπορεύματα με καταστροφικές συνέπειες για τις εναπομείναντες μικρές επιχειρήσεις στο χώρο της εμπορίας αυτοκινήτων.
Για όλα τα παραπάνω θέματα παραμένουμε στη διάθεση σας, με προτάσεις και θα θέλαμε να μας δοθεί η ευκαιρία να σας τις εκθέσουμε.
Mε εκτίμηση
για το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΕΑΕ
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Απόστολος Πετιμεζάς Κων/νος Κεράτσας
Για να δείτε το πρωτότυπο έγγραφο, παρακαλώ πατήστε εδώ.
Αρ. πρωτ:2055
Προς : κον Παντελή Οικονόμου
Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών
Υπουργείο Οικονομικών
Κύριε Υπουργέ,
Σχετικά με την επαναφορά των αντικειμενικών κριτηρίων φορολόγησης για τους ελεύθερους επαγγελματίες και επιτηδευματίες, που εξετάζει η κυβέρνηση και σε ότι αυτά αφορούν τον κλάδο μας, θα θέλαμε να λάβετε υπόψη σας τα παρακάτω.
Τόσο η γενική εμπορία καινούριων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, όσο και η αποκλειστική αντιπροσωπεία (…με καθετοποιημένες υπηρεσίες), διακρίνονται από σημαντικές ιδιαιτερότητες που θα πρέπει να τύχουν της προσοχής σας, σχετικά με τον προσδιορισμό των συνδυαστικών κριτηρίων.
Από πληροφορίες και δημοσιεύματα, διαβάζουμε ότι στον «δεκάλογο» των κριτηρίων που επεξεργάζονται, οι ομάδες εργασίες του υπουργείου, μεταξύ των άλλων προσδιοριστικών παραγόντων είναι : … το ύψος των αγορών, τα τετραγωνικά μέτρα των εγκαταστάσεων, το καταβαλλόμενο ή τεκμαρτό ενοίκιο της επαγγελματικής εγκατάστασης, το ύψος του τζίρου, αλά και την εμπορικότητα της περιοχής.
Τα πιο πάνω κριτήρια προσδιορίζουν την ιδιαιτερότητα του επαγγέλματος μας, αφού απαιτεί μεγάλες εγκαταστάσεις (…λόγου του όγκου των εμπορευμάτων), ο κύκλος εργασιών μας είναι μεγάλος (…λόγω της εμπορικής αξίας των προϊόντων), το αντίστοιχο καταβαλλόμενο μίσθωμα είναι ιδιαίτερα υψηλό, η εμπορικότητα της περιοχής είναι σημαντικός παράγοντας, ο κύκλος εργασιών είναι υψηλός, και όλα αυτά δεν προσδιορίζουν εξ ορισμού ιδιαίτερη κερδοφορία.
Αντιθέτως προσδιορίζουν οριακές όσο αφορά την επιβίωση τους επιχειρήσεις, που είναι οι μοναδικές που δεν έχουν καθορισμένο ποσοστό κέρδους (προμήθεια) και ειδικότερα τα τελευταία χρόνια αδυνατούν να ανταποκριθούν στις ανελαστικές τους δαπάνες και υπερχρεωμένες οδηγούνται στον αφανισμό.
Θεωρούμε λοιπόν σημαντικό όλα τα παραπάνω να τύχουν της προσοχής των υπευθύνων, ώστε αυτή τη φορά να επιτευχθεί η δημιουργία ενός δικαιότερου και αποτελεσματικότερου φορολογικού συστήματος για το επάγγελμα μας.
Είναι σημαντικό να σας τονίσουμε, ότι τρόπος άσκησης του επαγγέλματος εμπορίας αυτοκινήτων καινούριων και μεταχειρισμένων, εδώ και δύο δεκαετίες τουλάχιστον, δεν υποκρύπτει φοροδιαφυγή.
Απεναντίας και λόγω του τρόπου διακίνησης των προϊόντων, αλλά και λόγω του σημαντικού παράγοντα προώθησης των πωλήσεων μέσω χρηματοδότησης (τράπεζες), έχουν αποκλειστεί από τον χώρο όσοι είχαν την πρόθεση να φοροδιαφεύγουν.
Συμπληρωματικά, σε σχέση με την πρόθεση σας να καταργήσετε το φόρο πολυτελείας, ως ένα μέτρο που όχι μόνο δεν απέδωσε, αλλά στέρησε και έσοδα, σας παρακαλούμε να αποφασίσετε όσο το δυνατόν συντομότερα, γιατί ακόμα και οι δημοσιογραφικές αναφορές στο θέμα, αναχαιτίζουν το όποιο έστω και μικρό ενδιαφέρον των καταναλωτών.
Επίσης ένα θέμα το οποίο αναστέλλει το ενδιαφέρον αγοράς, με ότι αυτό συνεπάγεται για το δημόσια έσοδα και για το κύκλο εργασιών των καταστημάτων, είναι η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης.
Ως Σύνδεσμος έχουμε ζητήσει κατ επανάληψη την κατάργηση του περιορισμού, τη στιγμή που οι νέοι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες εκπέμπουν λιγότερους ρύπους από τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες .
Με την ευκαιρία της κατάθεσης του υπομνήματος θα θέλαμε να επαναφέρουμε και το θέμα του αποκλεισμού από τα κίνητρα της απόσυρσης των παλαιών αυτοκινήτων, των ελαφρώς μεταχειρισμένων νέας τεχνολογίας.
Σε κάθε περίπτωση είτε επιτρέψετε την πετρελαιοκίνηση και συμπεριλάβετε και αυτά τα καινούρια αυτοκίνητα στα κίνητρα αντικατάστασης, είτε αποφασίσετε παράταση του μέτρου, επιβάλλεται να μην αποκλείσετε αυτή τη φορά τα ελαφρώς νέας τεχνολογίας μεταχειρισμένα (εγχώρια ή εισαγόμενα οδηγίας euro5).
Έτσι ώστε να δώσετε διέξοδο στο αδιέξοδο που έχουν οδηγηθεί χιλιάδες πολύ μικρές, μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις του χώρου που υπερχρεωμένες προσπαθούν να επιβιώσουν.
Εκτός αυτού ως σύνδεσμος, έχουμε καταθέσει στο Υπουργείο την πρόταση μαςπου είναι η κατάργηση του φόρου πολυτελείας και είχαμε επισημάνει τις καταστροφικές συνέπειες που θα είχε η επιβολή του, στα δημόσια έσοδα, στην επιχειρηματικότητα και στην απώλεια θέσεων εργασίας.
Κλείνοντας επιτρέψτε μας να αναφερθούμε για μία ακόμα φορά στο πάγιο αίτημα του Συνδέσμου μας, την κατάργηση του τέλους ταξινόμησης των αυτοκινήτων.
Ένα μέτρο που θα συνεισφέρει τα μέγιστα στα δημόσια έσοδα (…αφού η αύξηση των πωλήσεων, θα αυξήσει κατακόρυφα τα έσοδα από φπα και θα υπερκαλύψει τα έσοδα του φόρου ταξινόμησης).
Εκτός αυτού θα σταθεροποιήσει την αγορά του αυτοκινήτου ώστε να υποστηριχθεί η επιχειρηματικότητα, και να σωθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Σε αντίθετη περίπτωση, εάν αποφασίσετε τον προσδιορισμό του τέλους ταξινόμησης, όχι βάσει φορολογητέας αξίας, αλλά βάσει εκπομπής ρύπων, θα δημιουργήσετε ένα τεράστιο πρόβλημα στην αγορά, αφού θα απαξιωθούν όλα τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα-εμπορεύματα με καταστροφικές συνέπειες για τις εναπομείναντες μικρές επιχειρήσεις στο χώρο της εμπορίας αυτοκινήτων.
Για όλα τα παραπάνω θέματα παραμένουμε στη διάθεση σας, με προτάσεις και θα θέλαμε να μας δοθεί η ευκαιρία να σας τις εκθέσουμε.
Mε εκτίμηση
για το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΕΑΕ
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Απόστολος Πετιμεζάς Κων/νος Κεράτσας
Για να δείτε το πρωτότυπο έγγραφο, παρακαλώ πατήστε εδώ.