Υπόμνημα προς τον Υπουργό Οικονομικών κο Γ. Παπακωνσταντίνου

 Αθήνα 3 Δεκεμβρίου 2010
Αρ. Πρωτ. 1991
 
Πρός
Κον Γεώργιο Παπακωνσταντίνου
ΥπουργόΟικονομικών
 
 
Θέμα : Αλλαγή οδηγίας από Euro 4 σε Euro 5
 
 
Αξιότιμε κύριε Παπακωνσταντίνου ,
 
Κατόπιν της δημοσίευσης στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης των κανονισμών Ε.Κ. αριθ. 715/2007 και 692/2008 με τις οποίες για τα επιβατικά οχήματα των κατηγοριών Μ1 και Μ2 καθιερώνονται νέα όρια εκπομπών καυσαερίων ως Euro 5 και Euroπου πρέπει να πληρούν τα οχήματα αυτά.
Όσον αφορά τα καινούρια οχήματα δεν δημιουργείτε ζήτημα γιατί ως είθισται κάθε φορά που αλλάζει η οδηγία δίδετε παράταση για να μπορούν να εκτελωνισθούν και να ταξινομηθούν τα αυτοκίνητα και παραμένουν απούλητα στις φορολογικές αποθήκες και πληρούν τις προδιαγραφές Euro 4, τα δε οχήματα που εισάγονται στην χώρα από 01/01/2011 θα πρέπει να πληρούν τις προδιαγραφές Euro 5.
Όσον όμως αφορά τα μεταχειρισμένα οχήματα που εισάγονται από χώρες τις Ε.Ε. υπάρχει το εξής πρόβλημα: επειδή τα οχήματα που πληρούν τις προδιαγραφές της οδηγίας Euro 4 από 01/01/2011 βάσει της νομοθεσίας που ισχύει θα πληρώνουν μεγαλύτερο συντελεστή Ε.Τ.Τ. και επειδή στις χώρες της Ε.Ε. δεν κυκλοφορούν οχήματα νέας οδηγίας εν ολίγοις δεν υπάρχει πάρκο μεταχειρισμένων οχημάτων που να πληρούν τις προδιαγραφές Euro5 κάνει αφενός ασύμφορή έως απαγορευτική την εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων από τις χώρες τις Ε.Ε. και αφετέρου καθιστά πανάκριβο για τον καταναλωτή ένα τέτοιο όχημα. Επειδή εν μέσω οικονομικής κρίσης που μαστίζει την χώρα και σε εποχές που τα εισοδήματα συρρικνώνονται είναι ότι χειρότερο να αυξάνονται οι τιμές μιας κατηγορίας οχημάτων που λειτουργεί ανταγωνιστικά στην Ελληνική αγορά και επειδή οι επιχειρηματίες έμποροι που δραστηριοποιούνται σε αυτή την αγορά με πωλήσεις μεταχειρισμένων οχημάτων από χώρες τις Ε.Ε. θα μείνουν χωρίς αντικείμενο εργασίας με αποτέλεσμα τα επιπλέον λουκέτα, επιπλέον απώλεια θέσεων εργασίας κ.τ.λ.
Για αυτούς τους λόγους κάθε φορά που αλλάζει η οδηγία που εφαρμόζετε, η πολιτεία είθισται να δίνει παράταση όσον αφορά τους συντελεστές του Ε.Τ.Τ. τόση ώστε στο μεταξύ να δημιουργείτε στόλος μεταχειρισμένων οχημάτων που να πληρεί τις προδιαγραφές της νέας οδηγίας. Θυμίζουμε ότι την τελευταία φορά που άλλαξε η οδηγία, η τότε κυβέρνηση είχε δώσει παράταση 30 μηνών που είναι ένα εύλογο διάστημα που απαιτείτε για να δημιουργηθεί στόλος μεταχειρισμένων οχημάτων Euro 5.  
Για αυτούς τους λόγους που αναφέρονται πιο πάνω αλλά και για το ότι και τα έσοδα του κράτους δεν έχουν να ωφεληθούν απολύτως τίποτε από αυτή την εξέλιξη αντίθετα θα χαθεί για ένα μεγάλο διάστημα μια πηγή άντλησης φόρων, ζητάμε να δοθεί παράταση τουλάχιστον 30 μηνών που θεωρείτε ένα διάστημα ικανό για να δημιουργηθεί πάρκο μεταχειρισμένων οχημάτων στις χώρες της E.E.
 
ΤΕΚΜΗΡΙΑ
Θέλουμε να επισημάνουμε μια διαστρέβλωση του τρόπου υπολογισμού των τεκμηρίων όσον αφορά τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα από χώρες τις Ε.Ε. και αφορά τους κανόνες ίσης μεταχείρισης που θα πρέπει να εφαρμόζονται.
Για να γίνουμε σαφείς, ένα όχημα μεταχειρισμένο Ελληνικό για να υπολογιστεί το τεκμήριο για τον κάτοχό του, λαμβάνετε υπόψη ο κυβισμός του σε συνάρτηση με την παλαιότητα του οχήματος. Το ίδιο ακριβώς θα πρέπει να συμβαίνει και με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα. Θα πρέπει δηλαδή ο υπολογισμός της έκπτωσης παλαιότητας να υπολογίζεται βάση της πραγματική ηλικία του οχήματος , δηλαδή να υπολογίζετε από την ημέρα ταξινόμησης του οχήματος στην όποια χώρα της ΕΕ και όχι από την ημερομηνία ταξινόμησής του στην Ελλάδα.
Επειδή είναι προφανές το δίκαιο του ζητήματος είμαστε βέβαιοι ότι θα αποκατασταθεί αυτή η άνιση μεταχείριση.   
 
με τιμή
εκ μέρους του Δ.Σ.
 





Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ


 


Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ




ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΕΤΙΜΕΖΑΣ


 


ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΕΡΑΤΣΑΣ





 
 
Για να δείτε το πρωτότυπο έγγραφο, παρακαλώ πατήστε εδώ.